Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemme studio


Anders

Anbefalte innlegg

Jeg skal fikse et lite hjemmestudio i kjellern det jeg tenkte på var og bruke en mikser og et program. Noen som anbefaler noen programmer ?

Så har jeg et spørsmål dette med plugins og addon og alt det der. jeg trenger noen som kan forklare meg litt om det. Jeg vet det er mange som har peilign på sånt her

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppsann!

Jeg anbefaler Emagic Logic . Det er det programmet jeg bruker . Det er veldig kjent og anerkjent , og jeg syntes det er det beste . Det er veldig oversiktlig når du kjenner det, og du vet hvor du har ting . Det er også kjent for å være veldig bra med å jobbe på midi osv .

Logic har en del plugins innebygd i seg , og de er faktisk SINNSYKT bra . Mange av dem . De har proffe delayer , compressore og diverse modulasjons effekter ol .

Dette med plugins ja . Asså , i programmet du bruker , så kan du legge inn plugins . Det kan være delayer , klanger , compressore , mastering software elelr hva som helst annet som du har KJØPT .

si du kjøper deg TC Works Native Reverb da , som er en av mine favoritt klanger . Så legger du den til på et spor i Logic , og da har det sporet klang , enkelt forklart selvfølgelig ..

Så sånn er det med det ..

gode plugins er :

T-Racks

Izotope Ozone

Izotope Trash

Bluetubes Bundle

Logic sine Plugins

Tc Works Native Reverb

Psp 84

Psp 42

Psp Vintage Warmer

det er noen ..

Vet ikke om du vil vite noe om Midi ting jeg , men da får ud jo si fra

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja , men hva sier du om jeg mener at jeg klarer meg fint så lenge jeg bare tar opp som hobby og for å ha det kult , med den siste versjonen som kom da?

Hva mer trenger du?

Det er uansett bedre enn cubase. . .

Mulig jeg går over til sonar etterhvert , men for nå holder jeg meg til logic 5.5 . Man trenger ikke noe mer ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Cubase fremfor f.eks. Sonar eller Logic, fordi jeg synes det er mye mer oversiktlig. Til hjemmebruk burde Cubase SL være et ypperlig alternativ. Har også brukt Cakewalk Home Studio ørlite granne, det burde vel også virke greit, og er billigere enn de andre alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonar 2 skal også være et veldig godt program. Har aldri brukt det men jeg har hørt mye om det. Cubase er ikke uoversiktlig. Cubase er egentlig det første programmet som kom, og de fleste andre er bygget på deres ideer. Men opprinnelig het de ikke Cubase...husker ikke navnet.

Altså er det Logic som er "uoversiktlig" fordi det er Logic som brøt med standardenav utseende når den kom :)

kan man nesten si. Men uansett er det bare et spørsmål om hvilket program man begynte i, det er som regel også det man foretrekker. Sett deg ned og prøv Cubase SX noen dager, og du blir overbevist. VELDIG god audio engine i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øh

themunthin : mener du da også at windows er uoversiktlig da ? fordi det brøt standard utseende fra det som hadde vært før ? dos ... er windows uoversiktlig i forhold til dos ? nei .... sorry ...

Anders:

Midi er livet ;)

Du "kjøper" :P VSTi plugins (mest vanlig) , og laster dem inn i programmet ditt . Her åpner du det , og du får opp et vindu der du kan skru på lyder , velge lyder osv osv . Tilgang til midi gir deg så SINNSYKT mye større muligheter for å få et "profft" resultat for en som ikke har en overflod av hardware instrumenter og dyre synther ..

Du finner ALT !! basser , flygel , pads , synther , atmosphere , trommer , blåsere osv .. Og kommer du over de riktige vstiene så låter det veldig realistisk til tider ...

Midi trigges med et keyboard . Og da må du i tillegg ha et midi interface , noe du enten kan ha eksternt eller på kortet .. (jeg har sånn USB sak til 700 spenn)

Så da vet du litt om det .. hadde litt dårlig tid ..Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det høres ut som om du mener at cubase ser så veldig ulikt alt annet, men sannheten er at det er LOGIC som er mer utlik de andre programmene, generelt sett.

Og jeg mener fortsatt at his noen skal skaffe seg et slikt program , og de aldri har gjort det før, så er det relativt TEIT å lære seg et program som er ute av produskjon, ikke er supportert og som kommer til å forvinne HELT på PC om noen år. Hadde det vært snakk om MAC så hadde det vært greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.