Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Halv Ny Låt


Nilsefix

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

The Euphor : Special er jo ikke det da men ellers er det greit . Det er den Eddie brukte når han begynte med wolfgangen . Deluxen kom ganske mye seinere ... og den er ikke særlig forskjellig ...

Ja , at alle mener det er jo selvfølgelig , selvfølgelig gjorde noen det før han . Men han gjorde det på en veldig spesiell måte , og det er det som har inspirert Vai til den måten han gjør det på . Les vai-interviewer , han sier jo han har hørt mye på EVH tapping , og at det er "a huge inspiration to my tapping" .. so pffft on you ;) hehe ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp .. men bare i asia osv osv .. Thailand og sånnt . for å stoppe salget lagingen av kopierte Jemer ..

Minner ikke noe av EVH´s tapping deg om SV er det noe galt med ørene dine .. men ok , du kan godt være sta :P selvom han sier det i interviewer , og at mange EVH fans ser på Steve Vai som en "tyv" fordi han tapper så likt . Vai har fått mye kritikk for å være lik EVH på den delen .

Men Vai har jo selvsagt utviklet en egen vri på det hele . Og på de siste platene (spesielt Ultrazone) så er tappinga ganske egenartet ...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å være sta, bare ærlig.

Stort sett så tolker jeg EVH som 'figurtapper' bruker en form over alle strengene uten å bry seg om tonalitet. Vai tapper jo bare diatonisk/melodisk (ikke at det er det samme!) Den tappinga jeg kan av Vai og VH er ikke lik. Annet kan jeg ikke uttale meg om.

Selv om Vai sier det i intervjuer så er det ikke dermed sagt det er hørbart. VH kunne spille alt av Eric Clapton, men du hører ikke det på spillingen hans.

Hvor mener mange mener Vai er en tyv? Har aldri hørt noe slikt før. Hvem har kritisert Vai?

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Svar gjerne utfyllende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gjorde det når Vai "kom ut på markedet" . Når han var lissom Newcomer , og fikk en del priser som "newcomer of the year" og det var en periode der han fikk masse priser i blader osv , og hadde veldig mye media oppmerksomhet .

Av det lille negative det sto om vai (før han ga ut Sex&Religion i 1993 som ble mer eller mindre Slakta :P) , så var det kritikk på tappinga og hvor skummelt mye EVH det lå i den det gikk i .

Mange mente at hele vai var alt for lik , men det var et fåtall , men tappinga fikk noe kritikk . Tappingen som er mest lik som EVH finner du på plater som Passion and Warfare ...

Har ikke tid til så mye mer ...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe :)

Ok .. Tappingen på Windows to the Soul , er et ganske langt tappelick der ,som bare er helt RÅTT!!

Har du hørt noe særlig på den låta ? det er en av favoritt-vai låtene mine . Herregud , det er veldig typisk vai tapping , og det ligner ikke på EVH (er fra ultrazone) .. Det er bare helt rått ...

Kongelåt ..

End of discussion på tappinga da?

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytter akkurat nå, An Anthology stod i spilleren faktisk. :D Ja, det er den typen jeg forbinder med Vai.

EVH er helt annerledes. Mye røffere, mer brutal. "Faller ned trappa og lander på beina." Som han selv sa i 1978.

Like fornuftig å si at Vai bender strengen som EVH... Han har jo pokker meg ikke noe valg! Men nok om det...

[Ron Thal er nok enda litt kulere enn Vai.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt på An Anthology, njei... Du har jo hørt Feathers, ellers bare litt fra diverse ymse, bl.a Bill & Teds Bogus Journey. Regner med du har det soundtracket... ;) Mystery Archives platene dekker vel det meste, mener jeg å huske. Uansett, må jo ha plata. Mp3 blir ikke det samme.

Kjøp deg noen Ron Thal plater samtidig, så kan vi diskutere teknikk senere... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.