Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shure Sm58/57


Pitty^_^

Anbefalte innlegg

Greia er at jeg har 2 stk sm58 + 1 studio mic som passer bra til gitarer og, men for opptak så spilles gitar på fler kabinetter samtidig (for å få en fyldigere lyd), derfor lurer jeg på om det går ann å få bra lyd med 58'en og eller om jeg må koste på meg enda mer utstyr?

Det spør jo hvilken lyd du er ute etter da, men det skal være mulig å få fet lyd ut av en 58. Problemet med slike mic'er er at de ikke tåler så mye EQ. Ved for mye tweaking så blir lyden lett nasal (kan virke som om det ikke er så mye å hente i det som er tatt opp), så sørg for at lyden blir bra med en gang, og ikke planlegg noe EQ i etterkant.

Hva slags gitarlyd er du ute etter?

Både klar, men heavy vreng med mye bånn (dette har vært et problem å få gitaren til å låte bra mens den har en del gain + mye bånn). Gitaren låter veldig "demo", vet ikke helt hvordan det skal forklares, men er det noen tips veier å gå for å få best mulig gitarsound? Noen som har noen erfaringer å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men igjen så er SM58 mye mer robust. I studioet på skolen min har 4-5 SM57er blitt herpa iløpet av skoleåret.

Den mikken er garrantert til å tåle 10 fall fra 2 meter rett på betongguvl uten å bry seg. Noen har garrantert gått inn for å herpe de mikkene ;) Gjelder vel alle Shure mikker laget for bruk live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri vært borti at hettene på 57 har blitt slått av. har gått fhs hvor det var mye dårlig håndtering. var en som røk to ganger, men det var loddingene inni (folk som har skrudd opp og greid og rive løs. sier litt om behandlingen de fikk..), har også kjørt lyd på endel jammer med mye uerfarne folk på scena, aldri vært et problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at jeg har 2 stk sm58 + 1 studio mic som passer bra til gitarer og, men for opptak så spilles gitar på fler kabinetter samtidig (for å få en fyldigere lyd), derfor lurer jeg på om det går ann å få bra lyd med 58'en og eller om jeg må koste på meg enda mer utstyr?

Det spør jo hvilken lyd du er ute etter da, men det skal være mulig å få fet lyd ut av en 58. Problemet med slike mic'er er at de ikke tåler så mye EQ. Ved for mye tweaking så blir lyden lett nasal (kan virke som om det ikke er så mye å hente i det som er tatt opp), så sørg for at lyden blir bra med en gang, og ikke planlegg noe EQ i etterkant.

Hva slags gitarlyd er du ute etter?

Både klar, men heavy vreng med mye bånn (dette har vært et problem å få gitaren til å låte bra mens den har en del gain + mye bånn). Gitaren låter veldig "demo", vet ikke helt hvordan det skal forklares, men er det noen tips veier å gå for å få best mulig gitarsound? Noen som har noen erfaringer å komme med?

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du fikk svar rett under, din jævla tomsing. Dersom ampen låter bra er mikplassering alfa og omega.

Har du noen gang jobbet med studio selv? :rolleyes:

Men takk for link, sto en del lesbart der. Kom gjerne med mer, eventuelt bare tips til hvordan ting kan gjøres. Setter stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang jobbet med studio selv? :rolleyes:

Tar eg ikkje heilt feil så går BlueGrot på det som mange rekna som Norges beste folkehøgskule med musikk/studiolinje. Han har sikkert gått der i 7 mnd no, og har då mest sannsynlig jobba i studio en del.

Off-topic: Jobber Terje Johansen på trøndertun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.