Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mexicansk Strat


gibson91

Anbefalte innlegg

Har prøvd en mexicansk strat av Fender til 5000 - 6000 avhenger hvilken butikk

Spillbarhet: 9/10

Utrolig god å spille på, som en drøm. Ikke noe mer å si!

Lyd: 8/10

Rund og fin lyd, ikke så skarp men lyden ka bli litt tynn til tider

Overall:

En god gitar med god kvaltitet, egner seg veldig bra hvis man er ute etter en gitar til den prisen! Anbefales :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

smak og behag.

Jeg liker SSS bedere. men min neste gitar blir med humere, mest for og kunne være litt bedre med på

det lille av metal jeg spiller. jeg liker også litt humbucker blues og rock av og til.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Suhr V60lp's på den? Det ville jeg :)

Jeg har selv en Mexico strat, riktignok med Tex-Mex pickupper (noe hot'ere). Den er og fat, og for all del kjøp fat om du vil ha en allsidig gitar, en singlecoil i bridge hjelper deg lite om du vil spille noe mer heavy enn stones...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

/\

enig, både Hendrix og Ritchie blackmore brukte singlecoils og jeg ville si at de spillte adskillig hardere en stones. Jeg forventer ikke heavy metal vreng. Men jeg vill ikke frese i gitaren eller ha hot rails.

har ikke hørt bare bra om hot rails, og skal jeg først ha humbucker lyd så skal den være orntli'.

og da må jeg frese, noe som frister litte. Jeg vill egentlig ha texas mickene mest for og få litt mer output og litt mer mid tone.

shur sin pickup koster 780kr stk. de fra guitarfetish koster litt over 100kr for helle settet, og jeg har bare hørt positive ting om dem på nettet.

og er tex mex'ene noe heitere en texas pupene?

ps. de kosta litt over 300kr da, men mye billigere en shur pickupene uansett.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex-Mex er stock pickupper, men de er hakket mer eksklusive enn de som følger med standard mexico-gitarer. Gitarmodellen er Tex-Mex faktisk. Jeg har ikke testet dem noe særlig sammen med Texas Special, jeg kan se om jeg får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sakt tidligere så har jeg hørt mye rart om hot rails.

Noen sier at de høres akkurat ut som "vanlige" humbuckere.

Andre sier at de høres tynne og dårlige ut.

hva slaks erfaringer har andre her, for jeg begynner nesten å vurdere dem.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.