Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger Litt Hjelp Med Det Elektriske På En Ib Jpm


Anbefalte innlegg

Har en Ibanez JPM som jeg røska ut alt ledningsnettet på fordi gitaren skulle lakkes. Da det skurret i potmeterne også, så valgte jeg å kun ta vare på treveisbryteren og mikkene. Jeg brukte da ett koblingeskjema på ibanez sin hjemmeside til å sette alt i sammen igjen.

Både tonekontrollen og volumkontrollen jeg kjøpte var av nøyaktig samme type som før. Men nå skurrer det HØYT visst jeg bare er borti tonepottet. Litt mindre høyt visst jeg er borti bryteren og nesten ingenting på volumet. Det skurrer også når jeg ikke holder hånda på tremen eller strengene.

Og gennerelt så er det litt skurring der hele tiden som jeg ikke tror var der før. Når jeg rulller volumet helt av er det stille.

Noen som kunne tatt ett bilde av sitt ledningsnett på en jmå, eller en gitar som er koblet likt. Evt utifra beskrivelsen min se hva som er galt? Jeg regner jo med det er noe jord eller noe siden alt fungerer, bare med støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det første du bør gjøre er å gå over alle loddingene dine og sjekke at alle sitter skikkelig. Du bør også dobbeltsjekke at du har koblet sammen alt som skal værer koblet til jord og pass på å bare bruke et jordingspunkt for å utelukke jord loop.

Veldig pussig med tonekontrollen. Kan tyde på at det er på den det er et evt. loddingsproblem. Ellers hender det jo at man rett og slett får en pot som ikke funker når man kjøper nytt også.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det første du bør gjøre er å gå over alle loddingene dine og sjekke at alle sitter skikkelig. Du bør også dobbeltsjekke at du har koblet sammen alt som skal værer koblet til jord og pass på å bare bruke et jordingspunkt for å utelukke jord loop.

Veldig pussig med tonekontrollen. Kan tyde på at det er på den det er et evt. loddingsproblem. Ellers hender det jo at man rett og slett får en pot som ikke funker når man kjøper nytt også.

Eirik

skal ta ut alt igjen å sjekke en gang til. Du sier ett jordingspunkt? Koblingskjemaet sier at det eneste jordingspunktet er en av de tre pinsa på vol pot? Og der har jeg alle ledninger samlet som skal til jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.