Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips Til Distortion Pedal


Anbefalte innlegg

Etter å ha bygget en Tube Screamer har jeg fått lyst til å bygge mer. Har egentlig mest lyst til å bygge en hi-gain distortion pedal, som kan funke til å spille heavy metal som judas priest, iron maiden osv. Noen som har noen tips til noen gode pedaler som det ligger koblingssjema til på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet noen prosjekter som kan være aktuelle nå. De jeg har sett på er Mxr Distortion, Marshall Guv'nor, Great Cheddar Big Cheese, Hornet, Sonic Distortion og Supanova. Noen som har noen erfaring med noen av disse?

acron: vet du noe om lyden på Ibanez sm7?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

highgain, mener den var nokså fin og balansert i lyden (er en stund siden jeg prøvde den sist). Ta en tur i nærmeste musikksjappe, så har de den sikkert der. Mener det er to 4558 (altså 4 trioder) i den. Finnes sikkert noe mer info om den på nettet, men har ikke sett noen koblingskjema. Mulig du finner noen lignende pedaler om du søker litt rundt.

Kjenner ikke til noe særlig de andre pedalene du har nevnt, kun prøvd en guv'nor, men det er enda lengre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode muligheter til å etse, så kommer til å gjøre det ja. Gjorde det på TSen også. Går nok for den og en mxr distortion+ tenker jeg. Like greit å bestille deler til flere når jeg først handler.

Lurer litt på hva slags type bryter jeg kan bruke til å velge de forskjellige simuleringene. Det må vel være en 3-veis bryter? Det burde vel gå greit å bruke en av denne typen for eksempel? http://www.banzaieffects.com/product.php?p...&cat=334&page=1

Endret av Painkiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.