Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan Noen Bygge En Analog Delay Til Meg?


Anbefalte innlegg

Spørs nok om du ikke kommer bedre ut av det hvis du finner deg en på bruktmarkedet. Delay-baserte effekter er forholdvis kompliserte krester og kan ta litt tid å bygge, selv for de som etser egne print i stedenfor å bruke perfboard. I tillegg er de analoge ic'ene nokså dyre i innkjøp og ikke alltid så enkle å få tak i.

Det er en utbredt oppfatning at det er veldig billig å bygge pedaler men det er en begrenset sannhet.

Riktignok kan man, særlig i booster/fuzz/distortion type pedaler, spare ganske mye penger hvis man bygger til seg selv. Skal man derimot bygge for andre, må man begynne å ta med i betraktningen det antallet timer man bruker på å lodde sammen sakene OG klaregjøre selve boksen (måling/drilling/dekorering/lakkering og til slutt montere alt), blir det snakk om ganske mange timer. Det kan være motiverende nok å bruke tiden for sin egen del, men å gjøre sånt for å være grei og ikke ta betalt for tiden det tar er ikke noe for meg hvertfall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et prosjekt på www.generalguitargadgets.com som baserer seg på en analog delay krets.

Jeg har veldig lyst til å bygge denne til meg selv, men er short of cash, så jeg får ikke kjøpt inn deler. (Har det meste av standard deler hjemme, som motstandere, pots, bokser osv)

Jeg kunne ha bygd en til deg hvis du kjøper inn deler til 2-3 enheter (tenker da mest på de spesial IC'ene som du må bestille fra smallbear electronics.)

Så bygger jeg en prototyp til meg selv, og tester denne, og lager en sluttversjon med eventuelle forbedringer som jeg kan lakkere og sende til deg.

- du kjøper delene som jeg mangler til 2-3enheter

- jeg har egentlig ikke tid til dette, men trenger en delay selv, som jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å bygge selv. Så deadline får vi avtale i såfall. Avhenger også av finish på boksen.

- Jeg har ikke hørt denne selv, så jeg kan ikke garantere for lyd. Men skal kunne bygge den av god kvalitet.

PM hvis du er interessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.