Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stairway To Heaven


Siss29

Anbefalte innlegg

Dere som kan Stairway to heaven, bruker dere plekter når dere spiller den, eller bruker dere bare fingrene? Og hva pleier Led Zeppelin selv å gjøre? Videoen jeg fant på Google, var veldig mørk, så det var ikke så lett å se (Dog jeg tror det ikke ble brukt plekter)

Og brukes det noe effekter for å få til en lyd som er fin på den sangen? Jeg skrur og stiller og finner liksom ikke noen lyd som passer skikkelig til den. Brit Combo er det nærmeste jeg kommer.

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva Mr. Page gjør/gjorde. Jeg spiller med plekter og fingre da jeg synes det er mest behagelig. Plekter mellom tommel og peke, plukker med de siste tre fingrene. Jeg er litt tilhenger av å lære seg ting på sin egen måte, men hvis du ikke har spilt så lenge er det like greit å prøve å kopiere originalen slik at du får prøvd og bevisstgjort hvordan den egentlig spilles. :)

Lite svar på spørsmålet, men et generelt tips i det minste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig med Euphor.

Men hvis du har kommet langt nok vil jeg anbefale å spille den på alle mulige måter. Altså med plekter, med fingrene, plekter og fingrene, forskjellige fingre osv. Da blir du ikke så låst fast i en teknikk...

Selv så har jeg til tider prøvd å lære meg Rude Mood med SRV, først med plekter (vanskelig nok det). Men det er adskillig vanskeligere å få sving på låta med bare fingrene (skjønner det hvis du har hørt låta). Så hvis man har lyst til å være litt fleksibel, så burde enhver teknikk man bruker fungere (til en hvis grad) til de fleste låter. Det er i hvert fall slik jeg tenker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller den med plekter og fingre, men da jeg startet med gitar var dette den første jeg lærte meg å spille og den er egentlig utrolig enkel med bare fingrene. Det er litt mer vrient å få flyt på fingerspillet med plekter, men det er bare litt øvning og en vanesak.

Jeg mener jeg er sett Mr. Page med plekteret i munnen på stairways.

Edit: Sjekket The Song Remains The Same DVDen, han spiller med plekter, selv om det er uvesentlig; spill sånn du føler for. :)

Endret av morten_asl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.