Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Veldig Fint Treverk


Leonard

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt, jeg...

Etter å ha hatt noen år hvor jeg definitivt var fascinert av sinnsykt treverk som disse, så synes jeg nå at det av og til blir litt "over-the-top." No offense... :)

Men jeg har etterhvert mer sansen for treverk som ser "friskt" ut, som f.eks. denne:

JAF008a.JPG

Eller denne

jaf_005_.JPG

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange meter regnskog det går på å finne et bra emne for de gitarene jeg..

Er enig med Walker, selvom den øverste minnet for mye om stuebordet vårt.

Brukes det egentlig noen nordiske tretyper(gran,bjørk osv) i elektriske gitarer? Vet at gran blir brukt i akustiske.

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange meter regnskog det går på å finne et bra emne for de gitarene jeg..

Er enig med Walker, selvom den øverste minnet for mye om stuebordet vårt.

Brukes det egentlig noen nordiske tretyper(gran,bjørk osv) i elektriske gitarer? Vet at gran blir brukt i akustiske.

Eivind Aarseth har vel et horn laget i gran. Mark Knopfler hadde en gitar i bjørk.

Tom Anderson ble spurt om f.eks flammebjørk egnet seg i gitarer, men han mente det er for tungt etter dagens standard:

http://andersonforum.com/board/showthread....highlight=birch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange meter regnskog det går på å finne et bra emne for de gitarene jeg..

Er enig med Walker, selvom den øverste minnet for mye om stuebordet vårt.

Brukes det egentlig noen nordiske tretyper(gran,bjørk osv) i elektriske gitarer? Vet at gran blir brukt i akustiske.

Jeg har en gammel Guitar Workshop Jazz bass, og kroppen er laget i gran. Vet at GW brukte veldig mye gran i sine instrumenter. :)

Den låter kanonbra, men er veldig lett selv om kroppen faktisk er uvanlig tykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.