Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilder Av Mitt Prosjekt


Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort ferdig mitt første prosjekt. Begynte med å etse pcb-kortet og lodde ferdig det i går, også gjorde alt det andre i dag. Etter litt feilsøking fungerer den som den skal også. Hehe. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av den. Mangler bare knotter til pot'ene og litt maling hvis jeg gidder, så er jeg ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den låter bra, men jeg har ikke noen annen forsterker enn Cuben å teste den på. Den støyer litt med Drive og Tone på fullt, men det er jo ikke så rart. Har aldri prøvd noen andre Tube Screamere så har ikke noe å sammenligne med heller. Men jeg er hvertfall veldig fornøyd selv. Morsomt å bruke noe jeg har bygget selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det med batteriet jeg også, men det sitter ganske i klem mellom lokket og boksen, og jeg spiller bare hjemme så det får holde så lenge. Hvis det løsner etterhvert får jeg finne på noe annet.

Har ikke noe sted å legge ut lydklipp desverre. Fila var visst for stor til å legge ved her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!

Hvor skaffet du koblingsskjema og alt dette da? Man setter seg jo ikke ned og tenker, " Hmm, tror jeg skal mekke meg en slik en " og hiver seg over loddebolt og verokort? Men det så stilig ut!

Fant koblingsskjema og utlegg til pcb-kortet på www.tonepad.com. Har tilgang til utstyr for å etse pcb på skolen, og da er det en veldig grei løsning i forhold til å designe det på et veroboard. Men det funker jo selvfølgelig det også. Handlet alt av deler på www.banzaieffects.com, og totalprisen på alt unntatt pcb-kortet kom på 185 NOK. Kortet fikk jeg klippet og etset for 7kr på skolen, så det ble en billig pedal.

Det er også mulig å kjøpe ferdig etset pcb-kort på tonepad. Tror ikke det var så dyrt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Hva går du på skole da? Eller studerer? Regner med det er noe elektonikk greier?

Me myself går vk1 elektro for tiden.

Går 3.året elektronikk på NTNU. Men det er ikke akkurat det mest praktiske studiet. Mest teori, men da er det jo greit å prøve på litt praktisk ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er også endelig mitt prosjekt mer eller mindre ferdig. Alt fungerer i alle fall slik det skal, etter timesvis med feilsøking. Syntes "The Rusty Feeling" var et passende navn, hehe. Dette er også basert på en tubescreamer, men 808 modellen.post-1404-1140713979_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går 3.året elektronikk på NTNU. Men det er ikke akkurat det mest praktiske studiet. Mest teori, men da er det jo greit å prøve på litt praktisk ved siden av.

Stikk innom OMega verksted en dag og sett i gang ;) Ganske hjelpsomme folk der om dagen mener jeg å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går 3.året elektronikk på NTNU. Men det er ikke akkurat det mest praktiske studiet. Mest teori, men da er det jo greit å prøve på litt praktisk ved siden av.

Stikk innom OMega verksted en dag og sett i gang ;) Ganske hjelpsomme folk der om dagen mener jeg å tro.

Ja, det var der jeg fikk hjelp til etsing av pcb-kort og sånn. Mange hjelpsomme der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.