Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofon: Røde NT-1a


perottol

Anbefalte innlegg

Ok, fikk hørt på den. Et eller annet smårusk i toppen. Hørtes ikke bra ut når jeg la på tre spor med s'er, ble s-smørje.

Hørte på en annen mikk i samme prisklasse: MXL 2003. Det var sykt stor forskjell. Dette var en mikk med masse kvalitet for pengene.

Tror jeg har bestemt meg for denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem hørte du på? s-smørja tyder på Røde for det skjer ikke med C-1'en så lenge jeg har prøvd. Men uansett så er det jo ikke alle som passer til alle mikker når det gjelder vokal heller. Hvis s'ene dine ligger i området 10-12000Hz så skjønner jeg at det er C-1, for den har et løft der.Mens NT-1 har vel løft også ved 4-6000, hvor det er vanlig at s'ene ligger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du skjønner det at 10-12000 Hz er ikke så "skarpt". Det oppleves mer som "luftig" Mens frekvenser som 4-7000Hz nok kan oppleves som "skarpt" fordi de ligger i området som øret hører best i. Det oppleves som skarpere SELV om det ikke er høyrer opp.

Det er nettopp luften i 10-12000 hz som gjør at mange liker den, OG som bl.a gjør at veldig mange foretrekker en 15000,- mikk som Neuman U87 som C-1 ligner relativt mye på...den har luft i samme område

dessuten er det bryter på C-1 for basskutt på 100 Hz, så du kan vlege det selv. Og så er det en bryter som demper følsomheter med 10 dB. VEldig kjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Veldig god mic . Den har jeg tatt opp med ved et par anledninger , og den låter VELDIG VELDIG bra ..

Jeg vet at Themuthin vil anbefale deg StudioProjects C1 , men jeg ville heller tatt Røde micen ..Den låter VELDIG VELDIG bra

Tror du fremdeles Røde er veldig mye bedre enn Stduio Prodjects?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.