Web Analytics
Jump to content

i gitarbutikken

Filip
 Share

Recommended Posts

... og glem ikke å prøv gitaren med reim også. Gitaren kan være helt annerledes å spille på når den henger på deg (gibson firebird!!).

Lydmessig så må du ikke prøve den på den feiteste forsterkeren, da bli man lett lurt. Prøv litt forskjellige forsterkere. Prøv uten forsterker og.

jammenjammen, hva er poenget da lissom, du finner jo en feit 30w amp, og den heter AC30, og koster spenn. Og, lyden kommer jo ikke av styrken, men av preampen og powerampen, samt kabinettet, og da samspillet mellom disse, så, ikke ta utgangpunkt i en styrke lissom...

jammenjammen, hva er poenget da lissom, du finner jo en feit 30w amp, og den heter AC30, og koster spenn. Og, lyden kommer jo ikke av styrken, men av preampen og powerampen, samt kabinettet, og da samspillet mellom disse, så, ikke ta utgangpunkt i en styrke lissom...

Du skjønner det visst ikke du? Eller kanskje jeg ikke beskrev det godt nok. Jeg bruker min egen gitar forsterker, fordi jeg kjenner den best. Da kan jeg sammenligne med lyden fra min egen Alf litt lettere. Du kan sikkert 956,231 ganger mer om lyd enn meg, men det er altså slik jeg gjør det, og der kjenner jeg lyden.....eller no sånt...