Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bending


gitarnewbie

Anbefalte innlegg

Skal prøve og svare av beste evne.

Når jeg personlig bender så har jeg en del av fingertuppen over selve strengen jeg bender med slik at jeg presser strengen over med fingertuppen, og ikke med selve strengen for da kommer det fort ulyder og den slags.

Prøv deg fram og kjenn hva som er godt for deg, det er mitt tips!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalloper båndene, så trenger du bare presse ekstra hardt for å bøye tonene :D

Krever imidlertig at du har VELDIG god teknikk fra før, ellers blir det mye sur spilling.

Jeg har ikke SÅ god teknikk. (Har spilt i ca 8 mnd.) Hva betyr det å skallopere båndene? :huh:

Ta det med ro. Det var bare ment som en dårlig spøk.

Var for illustrere at man under normale omstendigheter alltid vil komme nær strengene når man bender ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scalop.jpg

Sære greier, funker greit, men gitarlæreren min sier det er noe dritt å ha bare det, det er no dritt å spille på gitarer uten skalloperte bånd etter det.

Bender du strengen under de andre strengene på slike gitarer da eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke så mye med det å gjøre, men det at fingeren ikke skal være bortat gripebrettet så det blir lettere å bende. Men om man har problemer med bending, trur jeg det er litt radikalt å skallopere hele gripebrettet.

Start med ett par bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sære greier, funker greit, men gitarlæreren min sier det er noe dritt å ha bare det, det er no dritt å spille på gitarer uten skalloperte bånd etter det.

Faktisk så har jeg truffet noen gitarister som har spillt i mange år som mener at alle gitarister egentlig burde begynne med skalloperte bånd for de mener at man får en viss bedre kontroll og man spiller mye renere etter å spillt med det i noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.