Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp Av Gitar-stasj Fra Utlandet..


irodo

Anbefalte innlegg

Ser att det er veldig mange som kjøper ting og tang fra utlandet (USA).

Det måtte være gitarere/basser eller tilbehør.

Jeg selv har handlet en god del fra utlandet,ebay og andre instanser. Kjøpt en del pedaler,mic'er og diverse. Er jo ganske mye penger å spare på og hente ting derifra.

Gitarer du kjøper fra utlandet. Vet det er en del panger å spare på dyre gitarer, men FY så mye enklere det er den dagen du finner no feil på gitaren, eller noe ryker. Det er utrolig mye lettere å slenge gitaren på disken til 'deal'ern' på hjørnet enn å måtte begynne og stresse med mailer,tlf'er eller sende tilbake til utlandet.

Ser også folk skriver her att de kjøper strengene sine i utlandet, kjøper flere sett i slengen. Vurderte det selv å kjøpe meg en hel haug med strenger, for du får nesten 6-7 sett for prisen av 2 sett her i Norge.

Men så slår tanken meg, er ikke dette egentlig å gjøre oss selv en bjørne-tjeneste??

Visst dette fortsetter å øke mere i fremtiden (som det garantert kommer til å gjøre) ,da vil det jo gå utover de som selger instrumenter/utstyr her i Norge. Og da KOMMER det til å ende med att vi MÅ til utlandet hver gang vi skal ha noe til gitarene våre. Tenk den dagen du MÅ til utlandet for å kjøpe plekter,tenk den dagen du sliter en streng og du MÅ til utlandet for å hente nye. Er en skummel tanke,syns nå jeg ihvertfall.

Jeg kommer IKKE til å kjøpe strenger ,plekter ellr lingnede fra utlandet noe mere. Jeg skal heller prøve å støtte opp om min lokale sjappe. Er jo fint å kunne stikke innom for å hente seg strenger og samtidlig slå av en prat og kikke litt på gitarer. Det er jo kos det :)

Just a thought..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du sier noe, men sjøl så kjøper jeg så mye fra USA som mulig.. Jeg er 17 år, har begrenset med penger, og syns ikke at Norge hjelper meg så veldig på musikkfronten ved å ta 200 spenn per sett. Hadde det vært en mindre prisforskjell, ville jeg nok kjøpt mer fra Norge.

Men dog så er jeg vel innom den lokale musikksjappa 4 ganger ukentlig, titter på de samme gitarene, prater med kara der, som jeg kjenner bedre og bedre etterhvert, og selvfølgelig så kjøper jeg jo ting der jevnlig. Kjøpte meg en bok forrige uke, og for to mnd siden kjøpte jeg meg lydkort og mic.

Småting som plektre og strenger får jeg noen til å ta med for meg fra statene. 6 jazz-plektre koster meg 15 kr på nettet, og 66 kr her i landet. Da sier det seg selv at de med lite penger og vettet i behold handler det billigste stedet. Er jo en hel kebab å spare per 6. plekter ( :P ). Pedaler tar jeg også fra USA

Men jo, jeg skjønner hva du mener. Jobber selv i musikkbutikk, og jeg ser jo helst at folk handler av meg enn på nettet, men i mitt ståsted sier jeg som jevnaldrende nerder: "UsA FtW" B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jo, du har jo en god tanke.

Selv har jeg egentlig aldri kjøpt noe gitarutstyr fra utlandet for den lokale butikken (agderlyd) tror jeg må være en av norges beste. Jeg sparer ikke mange kronene på å kjøpe fra utlandet når jeg handler der.

Men strenger og sånn er dyrt. Skjønner veldig godt at folk kjøper det i utlandet. Selvfølgelig er det sjarm med butikker, men når det er SÅ mye billigere på nettet, er det verdt å slå til på mener nå jeg :)

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe så mye fra utlandet, for jeg liker å prøve ting først og når jeg samtidig får det såpass billig, er saken biff!

Men strenger og plektre mener jeg kan være greit å bestille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.