Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva Er Nybegynner?


mollakkord

Anbefalte innlegg

Joa, nesten alt han har er jo stemt i Eb, men det er jo fortsatt de samme akkordene, bare et bånd nedover.. Om du ikke omplasserer alt for å kunne "jamme" SRV i E-dur stemming :P

Jau. Som sagt gidder jeg ikke stemme om. Jeg jammer som regel til en låt så lenge som den varer, og så hopper jeg til neste prosjekt. På sånne låter som du nevner spiller jeg Eb7 og Bb på 6-båndet og Ab7 på 4. båndet. Blir ikke helt "riktig" siden Ab/G#-akkorden da blir dypest. Når jeg får satt strenger på den andre (og enda dårligere) kassegitaren kan jeg stemme den ned og bare bytte gitar.

Det er det samme problemet andre veien, siden jeg ikke bruker capo. Har lagt merke til at noe A-ha er med capo på 1.båndet. Blir en del ekle grep, men da lærer en nybegynner som meg mange nye akkorder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt i 3 år og ser på meg selv som viderekommen.

Kan en del om akkordoppbyggning, kan finne grep til alle akkorder på kort tid.

Kan skalating, modes, arpeggios og kan plukke og improvisere soloer greit.

Kan de fleste teknikker som jeg får bruk for og kan stort sett lære meg det jeg vil lære meg av sanger.

Utenom dette spiller jeg med forskjellige kor og spilte i husbandet på et stort km-arrangement forige helg.

Regner meg selv altså som viderekommen. Lenge igjen til jeg kan se på meg selv som proff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Som sagt gidder jeg ikke stemme om. Jeg jammer som regel til en låt så lenge som den varer, og så hopper jeg til neste prosjekt. På sånne låter som du nevner spiller jeg Eb7 og Bb på 6-båndet og Ab7 på 4. båndet. Blir ikke helt "riktig" siden Ab/G#-akkorden da blir dypest.

Ikke vondt ment, men da går du glipp av mye av rytme greia til SRV siden han drar plekteret opp over åpne strenger halvparten av tia i alle låter som går i E eller A.

Er samme skiten med Hendrix. Hmmmm trenger jeg enda en strat??? Tre SC, 10-54 og i Eb. Oh damn........

Tilbake til topic, jeg har spilt i godt over 20 år, de fleste i band, undervist i masse av dem, gått på GIT følte meg relativt oppegående, men ble visst også jeg degradert til nybegynner med en gang jeg meldt meg inn her. Men jeg svelget det i meg, øver som faen og håper jeg snart kommer meg opp igjen.

Jo lenger du spiller og jo mer du lærer, jo mer skjønner du at du ikke kan...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.