Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva Er Nybegynner?


mollakkord

Anbefalte innlegg

Yo!

Ser at det er drøssevis med tips for nybegynnere her på forumet. Flott! Selv har jeg spilt en stund, litt dann og vann, men kaller meg fremdeles nybegynner. På en god dag klarer jeg kanskje å imponere folk som aldri har tatt i en gitar :)

Når mener dere at man har passert nybegynnerstadiet? Jeg tenker da ikke på hvor lenge man har spilt, men hvilke låter, triks og skalaer man bør kunne. Kan legge til at jeg spiller kun akustisk foreløbig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har prøvd seg litt på forskjellige sjangre og funnet ut hvordan musikk man vil spille, vil jeg si man har tatt et klart steg. Det med låter og skalaer man skal kunne er veldig forskjellig fra sjanger til sjanger. Å kunne komponere selv er kanskje også en viktig ting?

Veldig vanskelig spørsmål :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke mulig å gi et absolutt svar på spørsmålet, men er det noe jeg fort legger merke til hos nybegynnere, er dårlig timing. Når man får den til å sitte sånn 90 %, er man kanskje ikke å regne som nybegynner lenger. De siste ti prosentan tar vel lengst tid å få til. Håper jeg når dit en gang.

Istedenfor å tenke på hvilket nivå du er på, jobb med å få hver tone til å høres bra ut og spill de på tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor god du selv vill bli. Viss du bare vill lære deg enkle sanger for og kunne de er du ikke lenge nybegynner. Viss du satser på skikkelige høye mål som Dream Theater, Symphomy X, Jason Becker og de gutta der, da er du individuelt nybegynner ganske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med både alexander og bove her.

For meg er man forbi nybegynnerstadiet når man har prøvd seg på forskjellige sjangre og klarer å komponere ting selv, til en viss kvalitet såklart:p

Men samspill er også viktig. Klarer man å spille med andre, og klarer man å finne ut hva man skal spille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så leder dette også over på spørsmålet jeg får mulig annenhver lørdag..

"Er du no go'a ?"

Hva svarer du når folk spør om sånt ? Sjøl svarer jeg alltid: Jeg er bedre enn deg, for å si det sånn, men jeg er ingen SRV.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine betrakninger her ja :-)

Den dagen jeg klarer å sette på ei vilkårlig skive fra min rikholdige platesamling, og klarer å finne alle akkordene før sangen er ferdig, er jeg egentlig godt fornøyd. Foreløbig klarer jeg det bare på Stevie Ray Vaughan-platene og noen titalls andre, men har mye å lære når det gjelder gehør.

Dream Theater er litt værre foreløbig. Klarer vel å spille akkordene, men klarer som regel ikke å finne ut det selv uten å sette av en halvtimes tid eller hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.