Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Begynne å Spille Elgitar?


Spzh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 15 år, og har aldri tidligere spilt noe instrument. Har rappet i noen år og har takt og sånt inne da, heldigvis. Men saken er at jeg plutselig i dag fikk lyst til å begynne å spille el-gitar :rolleyes: Er det vanskelig å spille elektrisk gitar?

Dette er gitaren jeg vurderer. Er ikke akkurat noen proff gitar, men den inneholder jo det jeg trenger for å komme igang. Og så er den billig! Jeg satser jo ikke på å bli proff elgitarist liksom, men har lyst til å lære meg noen grep, spille hjemme og så videre. Noen synspunkter på gitarpakken? Ser tøff ut uansett da :D

Mer info jeg burde vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en akustisk gitar. Ser ikke like tøft ut, men like greie å spille på. Dessuten kan de spilles over hele huset uten å drasse med forsterker. Kostnadene er også lavere. Du kan spille akkurat det samme på en akustisk gitar, eneste forskjellen er at du ikke har effekter - noe du heller ikke har i den pakken (kanskje bortsett fra en vag vreng på forsterkeren).

En stor fordel er det også om du kjenner noen som kan spille litt. Da er det lettere å lære seg. Mange her på forumet kan helt sikkert hjelpe deg et lite stykke på vei, men en "personlig trener" er ikke dumt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vet ikke helt hvor mye jeg vil bruke på dette... Har jo aldri spilt gitar før, så jeg vet ikke om dette er noe jeg vil drive med mye, sannsynligvis blir det ikke det. Hovedpoenget er vel å bare spille litt hjemme, så jeg i alle fall får prøvd meg på et instrument :unsure:

Hvor mye koster en akustisk, helt grei gitar da? Vurderer det i stedet... Men det virker så mye tøffere med elgitar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er noen linker:

www.riff.no

www.sond1.com

Disse sidene står det noe om priser til både elektrisk og akustisk gitar.

MItt tips til deg er: prøv og få lånt deg en akustisk eller elgitar for og så prøve ut om dette faktisk er noe for deg, da kan du etter det vurdere et kjøp.

Enda et tips, legg heller litt penger i kjøp av gitar, slik at du har en gitar som faktisk holder en stund.

Good luck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et tips, legg heller litt penger i kjøp av gitar, slik at du har en gitar som faktisk holder en stund.

Veldig delte meninger om den påstanden der. Selv stiller jeg meg sterkt uenig, og mener at han heller bør kjøpe en billig gitar første gangen, for å så se ann om det faktisk er noe man liker. Om du kjøper en finere etter noen år, vil du også vite mye bedre hva du skal se etter og hva slags gitar du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å kjøpe den Elkjøpgitaren er som å kjøpe snop ein ikkje liker. Ein kommer ikkje til å bruke/ete det uansett.

Sant. Litt bra bør jo instrumentet være. Ellers risikerer man å gå lei før man kommer ordentlig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting. Hvis jeg kjøper den gitaren på Elkjøp og ikke blir fornøyd, kan jeg jo bare bytte den inn igjen og få tilbake pengene :D (30 dagers returrett) Kan kjøpe den før vinterferien neste uke eller noe sånt... Hva synes dere om det da? :P

Er de billigste gitarpakkene på sound1.com bedre enn den Behringer-pakken på Elkjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting. Hvis jeg kjøper den gitaren på Elkjøp og ikke blir fornøyd, kan jeg jo bare bytte den inn igjen og få tilbake pengene :D (30 dagers returrett) Kan kjøpe den før vinterferien neste uke eller noe sånt... Hva synes dere om det da? :P

Er de billigste gitarpakkene på sound1.com bedre enn den Behringer-pakken på Elkjøp?

Alt er bedre enn den på elkjøp.

Du skal ikke bruke for mye på din første gitar, men ikke for lite, du får en Squier pakke til rundt 2000 kroner, og den låter mye bedre.

Du kan forresten få kjøpe en forsterker billig av meg. Mail/MSN meg på kai_345@hotmail.com eller via PM her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gitaren min på Coop jeg, og synes den fungerer helt greit foreløpig. Merket er helt ukjent: STARSound. Forsterkeren var dog ikke helt god, den susa og bråkte. Så jeg kjøpte meg en Roland Microcube. Dermed betalte jeg ca 2200 for en gitar (og pingleforsterker på COOP: kr 999) og en forsterker som (Microcube: 1100) som jeg er greit fornøyd med.

Det har dog balla på seg med masse småting etterhvert (OpplæringsDVD,Plektere, ekstra gitarkabel, sangbok med akkorder, Overdrive-pedal+ en DVD og en bok på vei), som ikke koster så mye hver for seg, men som koster litt tilsammen. Så selv om jeg har bare spilt gitar i snart 2 måneder, så har det gått litt penger lell. :rolleyes:

Jeg og bruker bare gitaren til å sitte og klimpre for meg selv B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.