Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekter I Musikken?


Maister Sid

Anbefalte innlegg

om en fyr spiller med ingen effekter eller en hel lastebil med effekter, så vil jeg nok ikke bry meg så mye om alle effektene han har, så lenge det høres kult ut.

så da er vel min mening at man kan bare peise på om det høres bra ut, eller evt. ikke bruke noe særlig med effekter så lenge det høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en fyr spiller med ingen effekter eller en hel lastebil med effekter, så vil jeg nok ikke bry meg så mye om alle effektene han har, så lenge det høres kult ut.

så da er vel min mening at man kan bare peise på om det høres bra ut, eller evt. ikke bruke noe særlig med effekter så lenge det høres bra ut.

Du har et poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter faktisk og hører på Amorphis' Am Universum akkurat nå. Spekket med effekter, men skikkelig kult bare jeg er i humør til det. Uten effekter hadde iallefall hele Amorphis-konseptet vært helt ubrukelig.

Problemet med å konsentrere seg mer om effekter enn melodi blir fort at ting blir lite variert, og man går fort lei.

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha et hav av effekter, så lenge du klarer å spille med dem. Masse klang, vreng, kompressor, modulasjoner, alt! Men det er ikke nødvendigvis bedre enn en som spiller på en gammel VOX-forsterker med overdrive. Det eneste viktige, er hvordan du spiller, ikke lyden du spiller med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en fyr spiller med ingen effekter eller en hel lastebil med effekter, så vil jeg nok ikke bry meg så mye om alle effektene han har, så lenge det høres kult ut.

så da er vel min mening at man kan bare peise på om det høres bra ut, eller evt. ikke bruke noe særlig med effekter så lenge det høres bra ut.

Er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.