Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg spiller for øyeblikket på en Randall KH120RHS halvstack og er strålende fornøyd i forhold til pris.

Kostet meg 6000,-

Riktignok en transistoramp, men det er en av de beste transistorene jeg har hørt!

Clean lyden er 100% ren, den har en reverb som er helt grei (god til å ikke være analog), har en veldig god gain, men ikke like mange justeringsmuligheter som på en røramp.

Jeg vil anbefale den på det sterkeste til den som er ute etter god lyd for lite penger!

Skal kjøpe meg en ny amp selv nå, så si din mening her: Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Måtte bare legge ut dette bildet av to av mine amper, det ble så kult lys på de...

Henger faktisk en LED lyskaster i taket over de, for anledningen med blått lys :)

Ampene er en Vox NightTrain med Marshall 1936 Vintage 2x12 kabinett

Og en Fender HotRod DeVille 2x12

De kan kjøres hver for seg eller begge samtidig via det ene pedalbrettet.

Fender%20og%20Vox%20NT.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Askret vippet opp sitt utstyr, får jeg nesten vise frem en av hans tidligere amper :)

Bugera 1990 ampen hygger seg sammen med en 6262, begge er litte-pitte-grann modfifisert :lol:

Oppkoblingen er ganske så morsom. GT-10 er frontend, denne splitter signalet i 2 kanaler. Dene ene kanalen bruker pre-amp fra 6262, (koblet med 4CM) og så fylles det på med en liten dæsj eq, delay. Mens 1990 får matet den andre kanalen, som da består av en eller annen GT-10 preamp + div effekter direkte i 2`ern ( øh, return). Dette gir enorme muligheter for alt av tenkelig og utenkelig kombinasjoner av lyd.. Driver nå med endel eksperimenter med en clean kanal sammen med en heftig distorsion..

Har også noen patcher hvor 6262 får primært bass og nedre mellomtone, og 1990 får mellomtone og diskant..Det låter helt vilt heftig.. rett og slett en gøyal rigg... Skulle ønske at GT-10 hadde en loop til, så kunne jeg brukt begge pre-ampene i forsterkerene, men ettersom 1990 har et transistor/diodeklippet gain trinn så er det ingen krise..Ideelt så burde jeg også hatt et 2x12 kab til, men sliter med plass...

Bugera ampene funker fjell, og jeg har vel utbasunert til det kjedsomlige her inne om hvor underrated jeg mener disse ampene er, så jeg skriver ikke så mye om dem her...

Anyway, så ser "dritt-forsterkerene" fra kina ut pr. i dag når riggen er spilleklar.. Nice and tidy, hater kablskrot på gulvet.. (ønsker meg wireless)

post-4617-037945300 1285350194_thumb.jpg

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min nye amp, en Mesa/Boogie Dual Rectifier Roadster.

Og fytterakkeren for et monster!!

4 kanaler, med 3 settinger på hver, reverb og 50/100 watt switch på hver kanal, og diode eller rør likerettet kan også velges på hver kanal. Også gain, presence, bass, middle, treble og volum på hver kanal.

Fotbrett der man velger kanal, reverb av/på, FX loop av/på og tuner mute. Samt en Solo knapp, bare øker volumet..

Et hav av muligheter, lyden går fra Fender clean, tweed, vintage lead, og hylenede metall! Den er rett og slett helt rå!

Men en liten nedtur er at jeg har masse vrengpedaler til overs nå! Bruker bare cleanboost og en overdrive.. Og phaser, tremolo og delay i loopen.

Kommer nok et større pedalsalg ganske snart, må bare bestemme meg for hva som skal bli igjen her....

DSC02790.JPG

DSC02791.JPG

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fete amper ute og går her på forumet..

Holdt på å kjøpe en TriAmp MkII nå i sommer.. Stusser litt på om jeg kanskje burde gjort det ennå, selv om jeg elsker denne ampen jeg har nå :lol:

Folk sliter med gitar-GAS, men jeg har faktisk ikke GAS etter gitarer i det heletatt.. Men det er sånn 5-6-7 amper jeg har sykt lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lenge i samme båt som dere, men har slått meg til ro med Triampen, noe jeg ikke gjorde med mine tidligere forsterkere. En skulle jo selvfølgelig gjerne hatt en Fender, en Plexi, en Soldano osv, men en allsidig forsterker som Triamp er for meg ett godt kompromis.

Når det gjelder gitarer derimot... :)

Endret av Eclipse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.