Gå til innhold
Gjest

Din Amp!

Anbefalte innlegg

Ser bildene til Gunnar påMo her, og blir litt kin på Marshallen til høyre der... :rolleyes:

Men jeg er jo Fender "man to the bone" så jeg skal ikke by på den :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

post-4097-088566600 1278013385_thumb.jpg

Du har ikke en galleritråd med alt utstyret ditt da? Hvilke forsterkermodeller er det du har på bildet (spesifikt)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'67 Marshall 50w m.rørlikeretter og et '66 pinstripe kabinett m. originale Greenbacks 20w.

2 stk. '65 Super Reverb. Begge er helt originale og daterte april '65

'65 Deluxe Reverb m. '65 Jensen høytaler.

Victoria 5112 Tweed Champ klone

Marshall 1974x m. '66 Greenback 20w og Eric Collins pinstripe.

'66 Bluesbreaker Type 1. Original forsterker og høytalere satt inn i et nytt Swanson kabinett.

post-4097-093317400 1278024040_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ai, ai, ai, skulle gjerne hatt en av de (sier ikke nei til flere eller alle, for den skas skyld).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tull og tøys!

Vel, om du spiller Tom Dooley til meg på luftgitar over telefonen, så skal jeg være enig med deg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GUnnarpåmo: Og alle de forsterkerene låter på sin egen måte? Altså så forskjellig fra hverandre at du må ha så mange, eller har det litt med samleobjekter å gjøre? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GUnnarpåmo: Og alle de forsterkerene låter på sin egen måte? Altså så forskjellig fra hverandre at du må ha så mange, eller har det litt med samleobjekter å gjøre? :P

Skal innrømme at de to Super Reverbene låter ganske likt, og at jeg syns det er morsomt å ha to fra samme mnd. '65.

Bortsett fra det, så låter ampene ganske så forskjellig, og spiller også bra på veldig forskjellig volum.

Det gjør at ampene har ganske forskjellige bruksområder. Disse ampene låter også veldig forskjellig med forskjellige gitarer.

Deluxen låter skikkelig rått med en Les Paul, hvis den er skrudd godt opp, og den leverer også den fineste clean med en Strat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, poster ikke ofte, men siste ampen jeg handlet inn er så sinnsykt fet at jeg bare måtte nevne den...

kjøpte for ca 3 uker siden en ny Bogner Ecstasy 20th anniversary med matchende 2x12 kabinett.

En virkelig utrolig fet amp!! Bare å spørre dersom en eller annen lurer på en slik amp.

Hadde også en Bogner Shiva 20th ann. på prøve, så jeg har også god greie på denne ampen dersom noen lurer.

Andre amper jeg har er Cornford MK50H med matchende 2x12 kab.

Diezel Einstein.

Fractal Axe FX

Har selvfølgelig noen flere amper liggende, men ingen som er verdt nevne.

Brukte i flere år diverse Laney amper helt til alt faenskapet brant opp i en kjempebrann.

Som sagt, bare å spørre dersom noen lurer på en av disse ampene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg har lyst på alt utstyret ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'67 Marshall 50w m.rørlikeretter og et '66 pinstripe kabinett m. originale Greenbacks 20w.

2 stk. '65 Super Reverb. Begge er helt originale og daterte april '65

'65 Deluxe Reverb m. '65 Jensen høytaler.

Victoria 5112 Tweed Champ klone

Marshall 1974x m. '66 Greenback 20w og Eric Collins pinstripe.

'66 Bluesbreaker Type 1. Original forsterker og høytalere satt inn i et nytt Swanson kabinett.

post-4097-093317400 1278024040_thumb.jpg

Tror GunnarpåMo har vunnet denne tråden...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil si Mr.Blonde vinner metal-amp prisen. Eneste han mangler er en Splawn Nitro ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil si Mr.Blonde vinner metal-amp prisen. Eneste han mangler er en Splawn Nitro ;D

Den tok jeg ikke helt..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tok jeg ikke helt..?

Jeg så feil. Mente Kim Stenberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

160288707076-1.jpg160288707076-3.jpg Har en 1996 Hughes & Kettner Triamp. Tube100 heter den. Den skikkelige faenskapet som er solid som kanskje ikke etterkommerne er nå.

Med sitt orginale V30(vintage30) Kabinett 4x12 som er tight og høyere Db enn greenbacks.

Den har Red Box (3pin XLR) utgang for mixe bord eller direkte inn i Lydkort for Studio.

Den har knapp for bare styre watten på Røra som jeg liker da jeg har 2 fuckings syte babyer.

Den har lysdioder for rør som er gåene eller annet bakpå.

Channel 1 Den har en Clean og reverb i klassen med Fender Retroverb eller hva den heter.

Channel 2a Rock lyd som man vil ha. Slash, Zakk, eller noe sånt.

Channel 2b Metal lyden som Emperor bruker, og lik Metallica/Megadeth om du har gitaren med de rette mikkene.

Overall= Jeg var ute etter en blandet lyd mellom de beste merkene. For den ene manglet det andre osv. Jeg ble lurt til å kjøpe en Hughes & Kettner av en Zakk Wylde fan med ekte Gibson LP som hadde selv gått fra Marshall til en Hughes & Kettner for å få de ballene han trengte. Og jeg fikk dem også.

Endret av Tordenskrald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, til mitt bruksområde er det JEG som har vunnet den... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.