Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

GUnnarpåmo: Og alle de forsterkerene låter på sin egen måte? Altså så forskjellig fra hverandre at du må ha så mange, eller har det litt med samleobjekter å gjøre? :P

Skal innrømme at de to Super Reverbene låter ganske likt, og at jeg syns det er morsomt å ha to fra samme mnd. '65.

Bortsett fra det, så låter ampene ganske så forskjellig, og spiller også bra på veldig forskjellig volum.

Det gjør at ampene har ganske forskjellige bruksområder. Disse ampene låter også veldig forskjellig med forskjellige gitarer.

Deluxen låter skikkelig rått med en Les Paul, hvis den er skrudd godt opp, og den leverer også den fineste clean med en Strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann, poster ikke ofte, men siste ampen jeg handlet inn er så sinnsykt fet at jeg bare måtte nevne den...

kjøpte for ca 3 uker siden en ny Bogner Ecstasy 20th anniversary med matchende 2x12 kabinett.

En virkelig utrolig fet amp!! Bare å spørre dersom en eller annen lurer på en slik amp.

Hadde også en Bogner Shiva 20th ann. på prøve, så jeg har også god greie på denne ampen dersom noen lurer.

Andre amper jeg har er Cornford MK50H med matchende 2x12 kab.

Diezel Einstein.

Fractal Axe FX

Har selvfølgelig noen flere amper liggende, men ingen som er verdt nevne.

Brukte i flere år diverse Laney amper helt til alt faenskapet brant opp i en kjempebrann.

Som sagt, bare å spørre dersom noen lurer på en av disse ampene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'67 Marshall 50w m.rørlikeretter og et '66 pinstripe kabinett m. originale Greenbacks 20w.

2 stk. '65 Super Reverb. Begge er helt originale og daterte april '65

'65 Deluxe Reverb m. '65 Jensen høytaler.

Victoria 5112 Tweed Champ klone

Marshall 1974x m. '66 Greenback 20w og Eric Collins pinstripe.

'66 Bluesbreaker Type 1. Original forsterker og høytalere satt inn i et nytt Swanson kabinett.

post-4097-093317400 1278024040_thumb.jpg

Tror GunnarpåMo har vunnet denne tråden...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160288707076-1.jpg160288707076-3.jpg Har en 1996 Hughes & Kettner Triamp. Tube100 heter den. Den skikkelige faenskapet som er solid som kanskje ikke etterkommerne er nå.

Med sitt orginale V30(vintage30) Kabinett 4x12 som er tight og høyere Db enn greenbacks.

Den har Red Box (3pin XLR) utgang for mixe bord eller direkte inn i Lydkort for Studio.

Den har knapp for bare styre watten på Røra som jeg liker da jeg har 2 fuckings syte babyer.

Den har lysdioder for rør som er gåene eller annet bakpå.

Channel 1 Den har en Clean og reverb i klassen med Fender Retroverb eller hva den heter.

Channel 2a Rock lyd som man vil ha. Slash, Zakk, eller noe sånt.

Channel 2b Metal lyden som Emperor bruker, og lik Metallica/Megadeth om du har gitaren med de rette mikkene.

Overall= Jeg var ute etter en blandet lyd mellom de beste merkene. For den ene manglet det andre osv. Jeg ble lurt til å kjøpe en Hughes & Kettner av en Zakk Wylde fan med ekte Gibson LP som hadde selv gått fra Marshall til en Hughes & Kettner for å få de ballene han trengte. Og jeg fikk dem også.

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"1#AMP-?" Første forsterkeren jeg hadde var en jeg lånte. Husker ikke

riktig hva det var for noe, men en transistor fra sent 80 tror jeg. Skurrete potmetre fra ende til annen. var litt å skru på faktisk.

Ville vært morro å vist hva det var for noe når jeg tenker meg om.

Roland MicroCube Når jeg endelig skulle gå til anskaffelse av en egen forsterker

ble valget enkelt da jeg fikk høre MicroCuben. Hodetelefon/line ut gjorde det og mulig og få lyden ut i PA når jeg

hadde øvelser med rølpebandet, og jeg fikk til og med forsterkeren på sykkelstyre. Hva mer kan man ønske seg?

Effekter nok og "vreng" nok til det meste.

Har kuben stående på gutterommet enda, litt skrall lyd etter mange høylytte øvelser.

Kustom KGA35DFX En forsterker jeg fikk med da jeg kjøpte en mim stratt. Helt ok sak. Spilte høyt nok og jeg fikk

bruke effektpedaler for første gang. Mye morro med den forsterkeren, men den sprengte en kompis for meg.

Fender Hot Rod Deluxe Ikke en RI-modell fra mexico, men den usa-produserte. Mener den var fra 2001. Dette var min første

rørforsterker, og jeg innså hva det betydde. "Clean" ble noe nytt, og "Overdrive" ble noe nytt(selv om jeg aldri brukte od-kanalen).

Etter å ha spilt på den forsterkeren i noen år, altså blitt litt mer kresen, måtte den gå. Selv om de rene tonene fra forsterkeren er noe

av det bedre jeg har hatt, savnet jeg en tightere bass/mellomtone og en simplere amp. Og jeg ble aldri helt fornøyd med vrengen jeg fikk

ut av overdrive-kanalen. Boost-funkjsonen var forsåvidt grei å ha, men låt ikke noe bedre av den grunn. En ToneBone Classic dist var løsningen så lenge jeg hadde HotRoden.

Orange AD15/12 En forsterker jeg fikk for en billig penge, men ikke andrevalget mitt av den grunn. Her må rørene byttes nå, for denne har

ikke vært gjort noe med, annet enn spilt på, siden den ble kjøpt av forrige eier for lenge siden.

En kanal, klasse A i sitt fulle fem. Spiller høyt nok i massevis, har cleantoner som minner om en miks av en silverface og en AC30. Tight og klokkeklar.

Jeg og muligheten til å skru ampen til den brekker opp sånn passe og spille med gitaren og dynamikk til tusner. Et engelskprodusert V30 element som er

skikkelig spilt inn hjelper også. Mye rundere enn de splitter nye V30 elementene. Morro at den ikke lages lengere også forsåvid.

(lurer på om jeg skal skaffe meg SS-likeretteren til tubedepot, kan være spennende å høre hva resultatet blir)

Mitt første innlegg, men det er bare fordi jeg ikke kommer inn på den første kontoen min.. jeje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ung og dum , så jeg kjøpte 5 gitarer i steden for en stor forsterker ;D

men nå har jer en roland 60 w forsterker som er faktisk imponerende bra, har masse forskjellige effekter som kan komme bra til nytte.

så har jeg en peavey studio pro 112 også 60 w :) den har ikke fullt så mangen effekter men helt grei forrssterker ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.