Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

D-A-D-G-B-E


foofan

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv brukte jeg MYE drop D før, da den eneste låta jeg kunne var New Born av MUSE, som har det desidert teiteste riffet noensinne. Men pokker så kult det er :P Hvis du vil prøve deg på noe annet en metal så TROR (er ikke helt sikker, så ikke start krig over dette) jeg at The End av Doors er i drop D. Liker du rockeopera/pomp-rock kan du jo prøve deg på Microcuts av MUSE, eller som sagt New Born. Alle fete låter, ganske annerledes enn de vanlige Vai Vai Vai!!! greiene som dukker opp her på forumene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sound Garden bruker masse drop-D tuning, og jeg må jo si at klassikeren Black Hole Sun må være den kuleste sangen å spille som har drop- D...

Angående B/H.. hvis du ser på en skala.

C D E F G A H C . kan du se at hvis du bytter ut H med B og begynner skalaen fra A blir det: A B C D E F G... noen sa en gang til meg at det var slik det begynte, men ikke vet jeg. bidrar ihvertfall med en liten teori. stresser selv hvis jeg en stund har lest f.eks engelske akkorder og der står det B og så plutselig skal lese norske hvor det står H....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop-D tuning er den beste tuningen jeg vett om.. Sangene jeg lager blir for det meste lagt i Drop-D tuning. Du får mye dypere toner.. Passer veldig bra til metal!

Altså! Bruk vanlig D-tuning da. den er da dypere uansett. drit i nu-metal, det er så sinnsykt slapt! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop-D tuning er den beste tuningen jeg vett om.. Sangene jeg lager blir for det meste lagt i Drop-D tuning. Du får mye dypere toner.. Passer veldig bra til metal!

Altså! Bruk vanlig D-tuning da. den er da dypere uansett. drit i nu-metal, det er så sinnsykt slapt! :roll:

Nu metal , nevnte jeg d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drop D tuning har vel egentlig ikke så mye med nu-metal å gjøre? Det er vel heller 7-strengere..

Jeg synes Drop D er greit en gang i blant. Når jeg ikke klarer å finne på noen fete riff i standard tuning. Jeg bruker ikke drop D fordi det låter mer heavy. Stemmer allerede ned til C# så det er allerede tungt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drop D tuning har vel egentlig ikke så mye med nu-metal å gjøre? Det er vel heller 7-strengere..

Jeg synes Drop D er greit en gang i blant. Når jeg ikke klarer å finne på noen fete riff i standard tuning. Jeg bruker ikke drop D fordi det låter mer heavy. Stemmer allerede ned til C# så det er allerede tungt nok.

Ja stemmer ned i C# jeg åg av og til. Men jeg føler det blir mer tungde når jeg spiller i drop d tuning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ..

Jeg har jo en D-Tuner på gittarn min :P Den har jeg brukt en del faktisk , den er veldig kjekt . Men akkurat som 7-strenger så ser jeg på Drop D som et virkemiddel for å gjøre no spesielt med enkelt-låter , og syntes ikke det er no "lurt" å bruke som standard-tuning

Men det er jo bare moi ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.