Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Carvin V3


acron

Anbefalte innlegg

Ville bare presentere denne her. Ser ut til at den ikke blir så alt for dyr, bare litt dyrere enn Legacyen. :P

Likte hvordan de har lagt den opp med boost og to fx-looper, der du kan programere hvilken eller om du vil ha noen eller om du vil ha alt på. Alt er da midistyrt. Slipper jo det helvete med et switchingmatrix.

Sjekk ut videoen der de presenterer forsterkeren her.

Noen tanker? Jeg har ihvertfall lyst til å teste den.

V31.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Alt for mye knapper og drit. Lyden var heller ikke noe særlig.

Bra å kritisere forsterkeren fordi den har for mange knapper. De var jo hovedsakelig equalizer for hver kanal da.

Synes det er unødvendig med all den pirke-eq'en på master'n. Samt de midi-greiene. Good ol' fashion channelswitch holder i lange baner. Men det er min mening. Minimalisten i meg kommer frem når, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe sppesielt fan av Mesa i det heletatt (med unntak av mark IIC+ og IV), og en må også tenke på at denne ampen kommer til å koste 10k mindre (enn en dual eller trippel).

Angående lydklippene, så er jeg enig, de låter ikke helt i min gate, men en skal jo ikke dømme boken etter utseende (evt. coveret...). Likte funksjonene forsterkeren hadde, så jeg kunne godt tenkt meg å testet denne.

Skulle da helst ha testet opp mot XXX/JSX, Powerball og Cobra/Dragon (under 20k amper). Evt noe dyrere som Decatone og Herbert (men er jo ikke helt lett å finne alt en vil ha på en plass...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Alt for mye knapper og drit. Lyden var heller ikke noe særlig.

Bra å kritisere forsterkeren fordi den har for mange knapper. De var jo hovedsakelig equalizer for hver kanal da.

Synes det er unødvendig med all den pirke-eq'en på master'n. Samt de midi-greiene. Good ol' fashion channelswitch holder i lange baner. Men det er min mening. Minimalisten i meg kommer frem når, kjenner jeg.

Er jo akkurat midigreiene som er genialt. Er enig i at de kunne kuttet både midcut og bright på masteren (ihvertfall når de har presence på hver kanal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Alt for mye knapper og drit. Lyden var heller ikke noe særlig.

Bra å kritisere forsterkeren fordi den har for mange knapper. De var jo hovedsakelig equalizer for hver kanal da.

Synes det er unødvendig med all den pirke-eq'en på master'n. Samt de midi-greiene. Good ol' fashion channelswitch holder i lange baner. Men det er min mening. Minimalisten i meg kommer frem når, kjenner jeg.

Er jo akkurat midigreiene som er genialt. Er enig i at de kunne kuttet både midcut og bright på masteren (ihvertfall når de har presence på hver kanal).

Kommer vel an på øynet som ser. Jeg hadde klart meg godt uten. Når du trenger to fotbrytere på én amp, samt et midibrett for å kunne utnytte disse funksjonene, da melder jeg meg av.

Og angående dyre Mesa'er. Ja. De er overpriset som en svart helvette. Men det finnes mye gull på bruktmarkedet. Kjøpte min Studio Preamp for 350$ Får en Behringer V-Ampire til samme prisen, liksom.

Hva kommer V3'en til å ligge på sa de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

899 i statene, som er 100 dollar mer enn Legacyen. Så ca tusenlappen mer enn Legacyen. 13-14k...

Tingen er jo at midibrettet kan styre alt. Trenger jo ikke de andre pedalene. Og det at du kan ha flere instillinger lagret. F.eks en med kanal 1 og loop 1, en m kanal en og boost og begge loopene, en m kanal to og loop 2, en m kanal 3 som er tørr, og en m kanal 3 og boost og loop 1. Alt bare et trykk unna... :)

Genialt om en vil ha delay på solo og reverb på resten. Slipper pedalhelvetet.

Og om en vil ha rackeffekter, så kan jo alt dette stilles inn(via midi) uten at en har f.eks en G-major som stiller om kanalene, eller et switchingmatrix som også fort kan bli dyrt og komplisert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt om en vil ha delay på solo og reverb på resten. Slipper pedalhelvetet.

Og om en vil ha rackeffekter, så kan jo alt dette stilles inn(via midi) uten at en har f.eks en G-major som stiller om kanalene, eller et switchingmatrix som også fort kan bli dyrt og komplisert...

Du kommer ikke unna pedalene uansett, eneste forskjellen på dette og andre rigger er hva som styrer hva. Det du får er en amp som gjør mer enn bare å være amp, men det du mister er fleksibilitet og muligheten til å bestemme selv hvordan du vil ha ting. Switchingen i ampen er også dyr og kompliser, og mange mener at det forverrer lydkvaliteten.

De har forsøkt å lage en alt-i-ett-amp, spørsmålet er bare hvor bra den låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting imot at det kommer flere amper på markedet jeg! Spesielt ikke når de er rimelige! Carvin har da alldeles ikke for vane å lage dårlige amper, så jeg lar tvilen komme denne til gode og regner med at lydklippene ikke yter den rettferd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke unna pedalene uansett, eneste forskjellen på dette og andre rigger er hva som styrer hva. Det du får er en amp som gjør mer enn bare å være amp, men det du mister er fleksibilitet og muligheten til å bestemme selv hvordan du vil ha ting. Switchingen i ampen er også dyr og kompliser, og mange mener at det forverrer lydkvaliteten.

Tviler på at den er så dyr og komplisert som du tror. Selv om switchingen er digital (midi), så går jo ikke dette inn på signalkjeden. Er jo ikke uten grunn for at de reklamerer for "all way tube signal path".

Med pedalhelvete mener jeg at en kan styre det en trenger med et klikk istedet for å "skru på boost pedal, skru på effekt loop og skifte kanal". Er jo ikke alltid en har tid til det. Men det er jo bare to looper, så alt kan en ikke få. :)

Terra: Legacyen er jo ikke til å forakte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.