Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En Liten Jam...


Gnome

Anbefalte innlegg

Ok.

Noe bra og noe ikke fult så bra. Skal begrunne dette så godt jeg kan.

På noen steder føles det ut som om du er usikker på hva du skal spille og hvordan. En del sure bends var det også inni der. Ellers likte jeg måten du fraserte hele jammen på, korte pauser, råe licks, korte pauser osv.

Men noe jeg reagerte litt på var at du har for lite power og feel i spillet. Noen plasser var det kjempetøft, mens noen plasser manglet du den kraften og feelen jeg ville ha hatt i en slik sang. Prøv også og gå mellom boksene over halsen og ikke hold deg på en plass. Ellers noe rot også..håper du ikke blir sur pga av kritikken.

Endret av Mr.Mag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, er vel det mest konstruktive innlegget hittil :)

Det med å gli ut av boksen, så er jeg faktisk overalt mellom 5. og 15. bånd på det opptaket. Kan være fordi jeg holder meg i pentaton skalaen med små variasjoner, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.07-1.22 er vakkert. Det må du ta med deg videre på en eller annen måte...

Lyden låter litt innestengt (litt lite diskant?), men personlig så skjønner jeg meg ikke på folka her inne og hvilke gitarlyder de synes er bra. Får et inntrykk av at de liker litt plane og kjedelige toner som ikke utfordrer musikken noe. Er best å være på den safe siden...

Fint at du utnytter dynamikken. Holder deg nede på første del improven, og deretter gasser litt på. Synes dynamikk er en av de viktigste faktorene i musikk. Ellers blir det fort kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt en del på denne lille jamen... Og jeg må si jeg synes dere framstår som en gjeng flisespikkere av høyeste rang <_< . Er egentlig ganske provoserende.

Blir oppgitt av å lese alle innleggene som utgir seg for å komme med noe personlig og konstruktivt, når det egentlig bare er spikking på samme pinne.

Synes det var litt for mye vreng, og om det var et forsøk på Little Wing og ikke bare en improvisering, burde du ha hatt med starten, som etter min mening er det som gjør sangen.

:angry: Fy faen så råtten og meningsløs kommentar. Forsøk på Little Wing?

Å flette inn temaer fra Little Wing med et personlig preg over et backing track fra... ja, gjett hva - LITTLE WING, skal altså karakteriseres som et forsøk på å spille Little Wing. Bortimot alle er dritt lei av å høre gitarister som prøver på en dårlig kopi SRV eller Hendrix. Gjør det heller på en egen måte!!!

Hvis han hadde spilt introen slik du foreslår hadde jeg spydd...

Du kan spille, det er tydelig, men det er endel småting jeg irriterer meg litt over, nemlig:

Vibrato. Udefinert. Øv på å få til en mer tydelig og klar vibrato, tenk på hva du vil med vibratoen osv..

Sure bends.

Til tider lite flyt i spillingen. Synes du kom inn litt rart 1.39.

sluttlicket var litt tregt..

Kan vi ikke regne med at Gnome har hørsel som er inntakt? Tror du at du oppdaget noe stort her? Noe hvorpå Gnome kommer til å tenke "Ååååja, det var det som manglet"?

Du fremhever bare små drittdetaljer som du glatt kunne latt øre slippe å høre. Han vet om de små feilene...

Litt surt, ganske livløs lyd, og en smule stakkato i starten. Det ble bedre etterhvert, men det høres litt usikkert ut hele veien. Ikke dårlig, bare virker ikke som du 'gir alt', for å si det sånn. Håper det var konstruktivt nok, jeg hadde nok ikke spilt særlig bedre selv. :)

Inntil det motsatte er bevist så er jeg sikker på at du spiller rævva i forhold. Og det gjør alle andre her også.

Syntes den var ganske bra jeg. Man må ikke tenke på de små feilenen han gjorde, tenk eller absolutt alt det bra han spilte.

Jepp, der har vi det.

Konstruktiv feedback er også å trekke frem det positive folkens. Å servere kommentaren "En del bra her" er verdiløst. Man regner vel med at man kan bidra med i hvert fall noe bra når man spiller inn og legger det ut. Men hva var bra?

Hør på låta litt flere ganger så "forsvinner" småfeilene inn i bakhodet. Hør på melodien. Hva er bra og dårlig her?

Å påpeke svakheter er ikke dumt, f.eks. at gitarlyden ikke er helt optimal. Men da kan man si hva som er dårlig med den. Ev. hvordan den kan bli bedre.

noe var bra og noe ikke

Hadde du vært skikkelig gem hadde du kutta ut alt det søppelet du bidrar med på dette forumet. Tror ikke jeg har sett et eneste konstruktivt innlegg fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil det motsatte er bevist så er jeg sikker på at du spiller rævva i forhold. Og det gjør alle andre her også.

Jeg har da aldri påstått at jeg kan bedre, så det der var en ganske unødvendig ting å si. Jeg syns godt du kan tone ned kommentarene dine.

Man må vell ikke være bedre enn gitaristen for å selv kunne komme med kritikk?

Retter meg MOT Hugo her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.