Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En Liten Jam...


Gnome

Anbefalte innlegg

Jeg har skolefri i dag, også burde jeg egentlig ikke går for mye ut pga. en litt kjip forkjølelse, så hva gjør man da? Jo man setter seg ned med en god dose honningte og jammer. Fant et backingtrack på Little Wing på GuitarBT.com som jeg satt og improviserte litt over, også tok jeg det opp.

Jeg veit at det er rimelig uorginalt å jamme Little Wing, menmen, sånn blei det.

Signalkjeden er som følger:

GW Strat -> Studio Preamp -> Marshall 8008 -> Rivera Knucklehead 2x12 -> SM57 og inn i PC'en via Soundcraft mixeren min.

Første delen er mid-pickupen alene med vol på 7, andre er med neck pickuppen med vol på 10, de to siste er bridge pickup med vol på 10. I mixen har jeg brukt litt forskjellige EQ instillinger på de forskjellige delene, samt. Sonar's egne delay på de tre siste delene.

Tracket var på fire repetisjoner, hade jeg hatt valget, eller giddet å lete lenger hadde jeg nok korta'n ned til tre.

http://home.no/emilkm/priv/gitarting/littlewing.mp3

Si deres mening!

Emil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt for mye vreng, og om det var et forsøk på Little Wing og ikke bare en improvisering, burde du ha hatt med starten, som etter min mening er det som gjør sangen.

Men for all del, du er god til å spille gitar!

Gadd ikke det, den har jo absolutt alle hørt fra før. Det er ikke et forsøk på å covre, bare en impro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Liker egentlig tonen helt på starten, får litt Fripp-vibber av den. Føles ut som om du holder deg for mye til en "boks"; blir litt slitsomt etterhvert egentlig. 01:19 til 01:22 høres veldig riktig ut=) Det beste på hele låten spør du meg.

noe var bra og noe ikke

Dritbra tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si deres mening!

Første runden virker litt vel stakatto. Ville også jobbet med vibrato og lignende på tonene. Uten vib.armen, selvfølgelig. Rolig og fin vibrato i takt med musikken. Akkurat som meg virker du mer komfortabel når det er mer vreng og trøkk tilstede, så de to siste gangene funket bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spille, det er tydelig, men det er endel småting jeg irriterer meg litt over, nemlig:

Vibrato. Udefinert. Øv på å få til en mer tydelig og klar vibrato, tenk på hva du vil med vibratoen osv..

Sure bends.

Til tider lite flyt i spillingen. Synes du kom inn litt rart 1.39.

sluttlicket var litt tregt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo jeg skikkelig nybegynner-gitarist, så jeg innehar ikke akkurrat så mye kompetanse om hva som er "bra" og ikke. Men likte nå denne veldig godt jeg. Har sittet og hørt på den flere ganger de siste dagene. Likte også gitarlyden :unsure:

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.