Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vai er oppskrytt(...)


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yngwie og Vai spiller forskjellig musikk. Derfor har det litt med smaken (som er som baken) å gjøre.

Men anbefaler folk å høre på Tender Surrender av Steve Vai. Den syns jeg _nesten_ overgår For The Love of God...

Jeg tror og at Steve Vai representer ønsket til mange, å kunne så godt som all teorien og så gi alt hva du har gjennom gitaren, uten å føle begrensninger. Sånn er det jeg tenker på musikken hans. For meg blir Yngwie utilgjengelig for jeg syns det mangler det lille ekstra. Vanskelig å forklare heh men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(litt off topic kanskje)

Den opprinnelige grunnen til at The Kinks brukte vreng var nok (litt i allefall) at i begynnelsen av deres historie var kreativiteten større enn de tekniske ferdighetene... ;) Som for eksempel da Dave Davies skar opp speakeren på forsterkeren sin med barberblader og fikk fuzz ut av det... Og en legendarisk sang (selv om Jimmy Page har påstatt at han spilte riffene til You Really Got Me)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petimeter! Historien med Dave Davies og barberbladene kjenner jeg ikke godt nok til å krangle om, men The Kinks var ikke akkurat kjent for å være ekstremte tighte og være teknisk gode de første årene av karrieren, selv om det ble noen klassiske riff og sanger ut av det... Nok om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da snakker vi samme språket! Er forsåvidt enig med deg i at Metheny er virkelig en like stor virtuos som shreddere som Vai osv.

Om gitaristen kan sin teori har vel også ikke så alt for mye å si om han er en fantastisk gitarist, bare man kan det grunnleggende... En kar som Jerry Garcia i The Grateful Dead var vel ikke noen stor teoretiker, men gud som han kunne improvisere og skape fantastiske sololøp som alltid låt like vakkert, om det var psykedelisk rock, bluegrass, country-rock eller jazz-pregede improvisasjoner.

Blir ikke å sammenligne Yngwie og Vai og stille dem opp mot hverandre på godt og vondt som å sammenligne epler med appelsiner? To forskjellige gitarister, med forskjellige stiler. (hvis det hadde vært en debatt om Jimi var oppskrytt skulle jeg ha hatt flere argumenter! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine ører høres både Malmsteen og Vai ut som bortskjemte snørrunger som fikk altfor lite kjærlighet som barn, men jeg må si at Malmsteen er kanskje mange hakk verre enn Vai. Den eneste gitaristen jeg kan komme på som er verre enn Malmsteen, er han der fyren i Dream Theatre. Alle tre er jo flinke til å spille, og man kan vel ikke pånoensomhelst måte påstå at Vai er en middelmådig musiker,klart han er et geni,men nå er det nå ikke sånn at det trenger å bety noe for alle. For min del skal de alle sammen bare sette seg ned og være så geniale de bare vil, de klarer fortsatt ikke å produsere kickassrocknroll,og da er det,ihvertfall for min del, ingen vits å ha noe med noen av dem å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandman :

at du ikke liker han er jo greit for meg . Og det du sier der er jo helt ok .

Men jeg mener at det rett og slett ikke funker å si at han er oppskrytt . han har gjort MYE for gitar-verdenen opp gjennom åra ..

Og å si at han ikke har fantasi også er jo faktisk FEIL .. for han har gjort så sinnsykt mye nyskapende ting også , som det står veldig respekt av ..

Men at du ikke liker han , det respekterer jeg og har ikke noe imot det .. :)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.