Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vai er oppskrytt(...)


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt litt på Vai i det siste, siden det virker som forumet blir litt dominert av de som liker han. Uansett, jeg syntes det bare er "helt ok", mannen man spille fort, men det er inget kriterie for å kunne lage god musikk. Så han blir vel da en flott gitarist, men en middelmådig musiker. Og jeg er enig at det stort sett høres likt ut, det blir litt som alle rap og pop låtene jeg hører fra søsters radio. Men igjen, en dedikert fan som Nilsefix har garantert hørt låtene utallige ganger, og vil derfor høre de som totalt forskjellige fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste over gitarister JEG synest lager/lagde bedre musikk en Vai...

Michael Lee Firkins

YJM

Shawn Lane

Brett Garsed

Andy Timmons(han er helt rå!)

Scott Jones

EVH

Ritchie Kotzen

Greg Howe

Vinnie Moore

Mads Eriksen(må sie at jeg digger alle platene hannes sykt mye)

Vitto Bratta(sp?)

osvosv....

Må uansett si at jeg liker Malmsteen sin improvisasjon Live en Vai sitt.

malmsteen får også poeng for at rigen hannes er 10 mindre avansert en Vai sin...

MEN....den eneste Vai plata jeg kan skryte over er den første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med Vai, er jo at han ikke klarer å lage bra melodier, huet hans er helt blottet for noen form for fantasi, at all. Alle sangene er jo [sensurert] meg like, også henger ingen av de sammen på noe vis.  

Har du HØRT noe vai ? eller har du bare fulgt med på hva idiotiske pophuer sier om han ? musikken til vai ER jo fantasi da din ulvang-sokk ..

Han spiller jo BARE på fantasien , og å si at alle låtene hans er like kan faktisk motbevises .. Dust ...

Hør på 3 låter fra Sex&Religion , 3 fra Ultrazone , 3 fra Passion and Warfare og 3 fra Flexable .. Syntes du de er så forbanna like bør du få en øresjekk. ..

-

End of discussion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Malmsteen er kanskje litt ensformig til tider, men han rocker hardere en Vai noensinne har gjort. Vai bruker jo så mye effekter og annet dilldall til å gjemme seg bak, mens Malmsteen spiller melodier som fenger.

Vai er nok oppskrytt, men han er allikevel en sinnsykt god gitarist.

Problemet er at det ofte blir teknikk for teknikkens skyld, samme med Malmsteen, og at effektene han bruker gjør at det høres kjedelig ut. Jeg liker gitarister som spiller som om hver note er den siste, og Vai høres ut som han bare prøver å trø så mye whammy mishandling som mulig i gitarspillet sitt.

Det finnes mange gitarister jeg foretrekker framfor Vai, for eksempel disse:

Jimi Hendrix

Ritchie Blackmore

Brian May

David Gilmour

Jimmy Page

Gary Moore

Alex Lifeson

Yngwie Malmsteen

Vinnie Moore

Joe Satriani

Eddie Van Halen

Carlos Santana

Shawn Lane

Mads Eriksen

Tony Macalpine

Andy Timmons

Paul Gilbert

Al Di Meola

Marcel Coenen

Det var visst akkurat tyve, det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer MIN liste over de jeg liker mer enn Vai (ikke i kronologisk rekkefølge)

Hva mener du med kronologisk i denne sammenhengen?? :mrgreen:

Ellers ligger gitarister som Steve Lukather, Jan Achman, John Pettrucci, Dave Navarro og Chet Atkins høyt på min liste. Langt over Steve Vai, synes det bare blir kjedeligt å høre på alt den gitar-onanien hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså i min mening så er det IIIIIIIIIIIIINGEEEEEEEEEEEEEEEN som slår vai.og han er absolutt ikke blotta for fantasi!hør på for the love of god!(den sangen har han så mye følelser i så han nesten griner når han spiller den)Etter min mening er en god gitarist en som kan teori,kan spille fort,og kan sette følelsene inn i det.Malmsteen er ingen god gitarist fordi han bare kan å spille fort:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså i min mening så er det IIIIIIIIIIIIINGEEEEEEEEEEEEEEEN som slår vai.og han er absolutt ikke blotta for fantasi!hør på for the love of god!(den sangen har han så mye følelser i så han nesten griner når han spiller den)Etter min mening er en god gitarist en som kan teori,kan spille fort,og kan sette følelsene inn i det.Malmsteen er ingen god gitarist fordi han bare kan å spille fort:|

Vel, jeg synes det er uhormelig kjedeligt å høre på masse opp-og-ned-og-i-mente skalaer hele tia, den eneste gitaristen som spiller veldig fort som jeg liker er John Petrucci, dette er fordi han lager utrolige små fills og småting, men også fordi det er et par andre gode musikere i det bandet som tilsammen lager noe så dritbra som DT. Nei, Vai er en fantasiløs liten shreddeunge. Han kan sin teori, men mer kan han ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.