Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vai er oppskrytt(...)


Jonathan

Anbefalte innlegg

Har minst 20 gitarister som jeg liker bedre en Vai(skakke lage noen liste)...

Noen må virkelig forklare meg hva som er så bra med Vai.

:? :cry: :roll: :roll:

Malmsteen eier Vai...ikke kom med noe bulskjit som at Malmsteen ikke har noen melodier...

IMO da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi oi oi OI !!!

Sett deg ned , hør på malmsteens improviseringer . De er helt like alle sammen , de er kjedelige og bare kjappe . Ikke noe spesiellt å høre etter . Jeg mener dette også gjelder i alt han har av sanger , men det er nå bare meg .

Men sett deg ned å hør på vai . Mannen kan alt du kan kunne av teori , jeg leste et teori-interview med han i et gammalt blad en gang . Og han nevnte ting jeg aldri har nesten hørt om en gang .

Jeg syntes det er kult at han har så total oversikt over hva han driver med . Han vet hele tida hvor han er , dette gjør det til en bedre MUSIKER rent teoretisk sett enn de fleste. ..

så kommer det til gitarsida. Greit , malmsteen kan spille fort , men malmsteen har ikke like komplekse licks og like flytende melodier som Vai . Vai har igjen mer gjennomtenkte låter. De er bygd opp så de rett og slett blir bedre.

Jeg vet ikke hva av vai du har hørt da , men jeg regner med at det stort sett er Passion and Warfare . Dette er min ikke-favoritt med vai . Sett deg ned å hør på The Ultrazone og hør etter hvor gjennomtenkt ALT er . Hvor genialt det , .... man merker det etterhvert ....

Soloene er jo kanskje det kuleste. Ingen lager like spesielle soloer som Vai . Malmsteen bare wanker ivei , det gjør ikke Vai . Hver tone er i hodet hans og er gjennomtenkt og bearbeidet i hodet hans før den blir spilt..

Og for de som BARE tenker på fart , så kan da vai dra på når han vil på den siden også , men .. ja....

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at Vai er oppskrytt på noen måte, han er en av de få gitaristene i verden som kommer over 20 toner i sekundet, noe som er kjapt, problemet med Vai, er jo at han ikke klarer å lage bra melodier, huet hans er helt blottet for noen form for fantasi, at all. Alle sangene er jo faen meg like, også henger ingen av de sammen på noe vis.

Ta Blue Powder f.eks. Først er det en liten gutt som sier ett eller annet dritt, så kommer ett eller annet greier fangiolett drit, så, masse fort spill. og dette holder på, uten noen form for sammenheng, helt til det store skjer, det er plutselig et parti hvor basse er veldig frempå med noe slap-drit, noe som ike passer inn i sangen, på noen måte.

Nei, Vai er ikke oppskrytt, han er bare blottet for fantasi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hrm Hrm Vai eier de fleste!* Yngwie Malmsteen er ca sånn som dette: "DidldoDidldoDidldoDidldoDidldoDIiiiiiiiiiDidldoDidldoIii" Mens Vai er mer: "Dvoiiing diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidodliiiio dadaaaaaliiiooo" If you know what I mean :D

Skjønner og er enig :)

Men jeg elsker neo-klassisk metall, så jeg foretrekker Malmsteen.

Tror ikke Vai er oppskrytt bare fordi Jonathan ikke liker han, men jeg liker ikke de 28 sangene av han jeg har på pc'n, untatt 'For the Love of God' som er vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.