Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone= Gibson ?


Deryck

Anbefalte innlegg

Jeg leste i Romerikes Blad eller noe at en gutt på 10 år hadde fått Vidar Busk sin gitar etter en konsert. Halsen var brekt av, men den skulle fikses. I avisa stod det at gutten løp bort til Vidar Busk etter han hadde kastet giteren opp i lufta for å spørre om han kunne fp den...

Busk sa at det var greit, og gutten fikk den fem år gamle gitaren. Men der stod det: "Gutten fikk Vidar Busks Gibson gitar" (noe sånt)... Når jeg så nærbilde, så var det en Epiphone, det stod Epiphone på hodet.... Så det jeg lurer på: Er Epiphone og Gibson det samme, bare at Gibson er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ephiphone er et billigplagiat av Gibson, slik som Squire er av Fender og Olp av MusicMan. Jeg er ikke helt sikker på hvor skillet mellom dem går, men uansett, det blir helt feil å kalle en Epiphone-giatar en Gibson-gitar, og visa versa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vidar busk homo? det ser sånn ut.. men tilbake til saken.

At Ephiphone = gibson er det samme som å si at 2+2 er 5 :-)

Men Ephiphone er sikkert dem som lager de beste kopiene av gibson

Når det gjelder forskjell, så er det vel ephiphonegitarene laget av mye billigere varer , vil eg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto det samme i VG -Vidar Busk ga sin gamle Gibson til en 10-åring. Med stort bilde av gitaren hvor man lett kunne se at det sto Epiphone på den. Musikkjournalister som tror de har peiling på gitar? Største forskjellen på Epiphone og Gibson er vel at de er bygd i Korea, har Epiphone ES 335 selv. Lest flere steder at den største forskjellen ligger i billigere pickuper og dårligere elektronikk enn på Gibsonene, og at gitarkroppene ofte holder ganske bra kvalitet i sammenligning med originalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Busk avsluttet konserten med å kaste Gibson-gitaren i lufta. Dessverre satte ikke gamle Gibson et fjellstøtt telemarksnedslag. Gitaren gikk i scenegulvet med et brak. Halsen knakk, og Busk var utladet, men tok bruddet med fatning.

Knust gitar

Han donerte vraket til ti år gamle Jonas Hauge fra Eidsvold Værk. Jonas spiller blues. Han ble superglad for førjulspresangen. Jonas ble der og da invitert til å lappe sammen bestefar Gibson og møte opp neste år."

Her står det Gibson ja! Kan de ingenting eller? Eller tok de seg den frihet til å skrive at Epiphone var det samme som Gibson. En Gibson koster 3 ganger så mye som en Epiphone, selv om det også er bra gitarer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.