Web Analytics
Jump to content

KORG PX4D, erfaringer?

HallvardGaardlos
 Share

Recommended Posts

Har nettop kjøpt en KORG PX4D og har fått tid til å teste denne ut en stund.

Dette virker som mye lyd for penga, ga 1400 for den, og det meste som er verdt å ha er på den. Det som er på den er også av god kvalitet, så jeg er etter å ha sittet

og prøvd den ut til fingrene mine ikke orket mer, veldig fornøyd. PS: Denne kan brukes til både Bass og Gitar, men som den bassisten jeg er bruker jeg den til bassspilling.

Helt greit at gitaristene kommer med tilbakemelding om den!

Lurte på om det er andre her som har prøvd den, og isåfall, hva synes dere om den?

1470_md.jpg

Edited by HallvardGaardlos

Jeg har lest på nett at noen har opplevd at knotter har løsna, men jeg kan ikke si at jeg opplevde at det kan skyldes annet en å uforsvarlig behandling! Jeg tror ikke den vil tåle mange fall i gulvet, men 'skjør' er den ikke!

Humm.. Jeg skulle ønske jeg ikke solgte min. Med hodetelefoner og den lille loop-funksjonen er den kjekk for å øve på hybelen på natta uten å plage naboene.

Jeg ser de er billige... Og vet du hva det værste er? Jeg får lov å krite hos "min" leverandør... Jeg har tidligere ruslet inn døra plukket med meg en gitar eller noe anna jeg måtte ha lyst på og rusla ut igjen.

Nå er jeg endelig gjeldsfri for første gang på fem år, og jeg har ikke lyst å begynne på kjøret igjen :(

Det høres bra ut.

Hvordan blir lydkvaliteten?

Tror du den kan sidestilles med en billig delay-pedal som f.eks. en Ibanez DE7 og lignende fra Boss etc.?

Det ser ut til at jeg må vente en ukes tid på en G-Major, og fingrene klør etter å spille på den nye ampen min.

Edited by Jon Henrik

Nja!! Ekko, romklang, phaser og sånt er godt nok til brukes live, men vreng og enkelte moduleringer (ringmodulator, envelope osv) er du nok bedre tjent med å bruke separate pedaler til om du tenker på live. Til øving med bandet eller klimpring hjemme derimot er samtlige effektene gode nok så det holder.

Da sitter jeg og leker med en ;)

Kongeknall leketøy som anbefales på det varmeste. Med øretelefoner er dette en genial liten sak. Massevis av muligheter, og enheten låter overraskende bra.

Foreløpig låt det litt daft i fx-loopen, men har ikke hatt så mye tid til å tweake på det ennå.