Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Delay til ny rig


vwh

Anbefalte innlegg

Impulskjøp er en farlig greie. Den snikende følelsen av G.A.S. har sneket seg inn på meg igjen raskere enn hva som var forventet. Et besøk i en ny "lokal" musikkbutikk gav frukter (se vedlegg).

For de som ikke skulle vite hva dette er de ser bilde av, er det en Carvin Legacy topp med matchende kabbis (Celestion V30s). Låter utrolig mye bedre en Legacy comboen med Greenbacks jeg hadde tidligere.

Uansett; jeg er avhengig av god delay for å få lyden jeg er ute etter, og lurer derfor på om noen har noen tips. Jeg tenkte først på en G-major, men har igrunn lyst på noe mer "back to basics" foreløpig.

Hvordan stiller f.eks. en Line 6 Echo Park eller Digitech XDD Delay i forhold til delaykvaliteten på en G-Major? Noen som har erfaringer med de nevnte pedalene?

Kom gjerne med andre tips.

post-87-1139598655_thumb.jpg

Endret av Jon Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte først på en G-major, men har igrunn lyst på noe mer "back to basics" foreløpig.

Du trenger vel ikke kjøpe noe med så mye effekter? En D-two, M-one, eller en Line6 Echo Pro funker også. Hvis du ikke vil ha pedaler, da. Kommer litt an på om du vil ha boksen i effektsløyfen eller foran ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en Digitech XDD av fattern til jul og jeg er avhengig av den pedalen. Den er sinnsykt god og har mange muligheter. Den har veldig god kvalitet, stereo, taptempo, mange forskjellige delay og ekko typer plus en 4 sekunders loop :) Den anbefales på det største. Sinnsykt fet pedal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Akai headrush e1(den gamle modellen) Dette er noe av det beste du får i boks!!Har en slik selv....helt rå!!Har selv testa denne på legacy under framføring av little wing........skal si det var en fryd å stå på scenen å hør ekkoen forsiktig rulle i høyttalerne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har tenkt på G-major, eller G-force(for dyr) til min nye forsterker rig(Wohoo, biler kommer snarest;))

Men som nettrom også sier, så har jeg funnet ut at jeg i hovedsak bare trenger en god delay enhet. Kommer nok til å gå for en D-two når pengene er i boks og når jeg har testet den ut.

Men, Gratulerer med ny amp og delay!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan er Digitech XDD vs. Line6 Echo Park i forhold til støy? Spørsmålet gjelder vel egentlig på andre punkter også, men... Jeg er også på jakt etter en kompakt delay pedal som ikke koster skjorta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Digitech XDD vs. Line6 Echo Park i forhold til støy? Spørsmålet gjelder vel egentlig på andre punkter også, men... Jeg er også på jakt etter en kompakt delay pedal som ikke koster skjorta...

Min er heeeeelt støyfri. Altså XDD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så uheldig å få en Echo Park som det var problemer med. Jeg returnerte den, og fikk pegenen igjen. Mye tyder på at det var en pedal som hadde noen dårlig komponenter, da det er et kjent problem at et begrenset antall Echo Parks som gikk ut fra L6 sine fabrikker sliter mer nettopp det.

Om dere finner en Echo Park som ikke støyer, er jeg sikekr på at det er en knall pedal, for det var tross alt støyet som var mitt problem med pedalen.

Selv endte jeg opp med en G-Major som kommer i posten om en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Har selv en G-Major, og bruker de fleste av effektene på den reglmessig. Det beste med den er jo alle de fine reverbklangene. Man kan også gjøre omtrent hva man vil med delay, og det er masse mer morsomt.

Gled deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.