Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bytta til elixir


Phoncible

Anbefalte innlegg

joda, bytta strenger ei lita stund tilbake, og ble ganske overraska over resultatet. nå er det jo sånn at basstrenger gjerne blir litt tynnere, eller har færre og færre "strømper" mot endene. nå er det slik at h-strengen er 2 strømper tynnere før den når nut'n, 1 strømpe tynnere før den når broa, samt at e-strengen er en strømpe tynnere før nut'n. dette fører jo til at de strengene blir liggende ubehagelig nærme gripebrettet lengre opp på halsen, samt at de faktisk har litt rom å gå fram og tilbake i nut'n. bassen er 35" skala og jeg kjøpte medium/long scale. so, why?!? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de strekker seg noe grusomt :P

Det skal vel helst ikke vær sånn.

Nei, det skal selvsagt ikke være sånn. Men kan det være at medium/long scale faktisk er 32", slik at "tynninga" på strengen faktisk begynner før du passerer nuten? Skjønner jo at dette er frustrerende...

Mener at "vanlige" strenger blir regnet som "Extra long", men er ikke 100% sikker.

Men utifra det du beskriver er i hvert fall strengene for korte til bassen din. Og med prisen på de settene var jo det litt kjipt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel? du mener at det er type streng der kjernen i strengen er den som festes i stolen, og det er elixir? første gang jeg kjøpte det til warwicken min måtte jeg file opp stolen for å få plass til H-strengen i anløpet på stolen. var altfor tjukk. ikke at webcoatingen er så forbanna feit, men merkelig at man ikke har en standard på sånt. var jo "medium sett". men skulle gjerne hatt elixir med kun kjerne på stolen. blir litt greiere å stille action da. kanskje de passer på min bass? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen nyere erfaring med Elixir, men jeg brukte bare Elixir på den gamle 4-strenger fretless bassen min. De var fantastiske. Lengde og tykkelse var perfekt. Og de låt kjempebra kjempelenge. Men, dette var den gamle typen, PolyWeb (ikke NanoWeb). Jeg har fremdeles et ubrukt sett liggende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.