Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Munnspill


Torfinn

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det er her denne skal postes??..

Men men.

Har annsaffet meg munnspill. og skulle gjerne hatt en sang eller to som jeg kan spille sammen med gitar. Altså gitar og munnspill av samme person (Ikke samtidig, for jeg har inget stativ). Trenger bare en veldig enkel sang som jeg kan innponere med!! :wink:

Gjerne sleng opp noen noter hvis dere har noe liggende!

Kalle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanger av Bob Dylan og Neil Young er vel de beste eksemplene på kombinasjonen gitar og munnspill. Det er sagt at Bob Dylan spiller munnspill som en 8-åring, men likvel er det like stor jubel hver gang han tar en munnspillsolo i Mr. Tambourine Man! En OK sang å begynne å prøve på er vel f.eks. Heart Of Gold av Neil Young. Hvis du går på www.rockmagic.net/ så under Neil Young og laster ned "Heart Of Gold" skal det være en tab til munnspill også der. Tabs til munnspill går vel på hullene (tall) i munnspillet, og om man suger eller blåser tonene... På dylanchords.com står det også en oversikt over hvilke tonearter munnspillene Bob Dylan bruker i mange av de forskjellige sangene sine, uten at man skal gå til innkjøp av ørten munnspill (og et gigantisk munnspillbelte a la det til John Popper i Blues Traveler ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Tips: Øv mye på å spille tonene en og en....Det har lett for at du er litt slapp i kjeften, og gjerne får med en to tre toner i slengen. Det er ikke ønskelig med mindre du vil det....Flåklypa stashet er jo alltid en klassiker! Ellers er jo munspill trolig det enkleste instrumentet å improvisere blues på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.