Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

amp - metal


Anarchy

Anbefalte innlegg

Hvis jeg først skulle gått for topp og kabinett - en kombinasjon jeg faktisk synes fører til spiss og fæl lyd, ville jeg gått for Engl Savage 120. Eller Peavey Supreme for den saks skyld. Peavey 5150 er det mange som liker. Du nevner DT og Metallica. Begge bruker jo Mesa faktisk. Men jeg klarer ikke dy meg. Helt seriøst. Sjekk ut Behringer GMX 212. Du får ikke mer lyd for penga!! Det låter faktisk kanonbra :blink: til en meget akseptabel pris. Så det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen? drømmeland?

du kan være heldig å få en f-30 eller dc-5 til den prisen, men da får du ikke samma lyd..

DT og metallica kjører enorme rigger med 100(mesa)watt forsterkere (roadkings eller recti) for det første må du ut med det 3dobble av din prisklasse, også må du ha enorme scener for å peise forsterkerne på fullpupp, slik at alle røra i hele bygge vrenger seg! men for all del, har du det, så løp og kjøp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tenke på å få samme lyd som verken petrucci, eller de i metallica! Det får du aldri!

Skjønner att du prøver å få til lignende men petrucci kjører jo to roadkings pluss to andre for clean kanal, mange kabinett og et helvettes rack!

James Hetfield bruker vell Diezel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel Mark IIC+ du skulle ha hatt. Roadkingen kommer jo ikke inn før lenge etter. Ellers så brukte jo P Triaxis. Men finnes jo billigere alternativer som ikke ligger alt for langt unna lydmessig. 7k for både toppp og kabinett? Hmmm må gå litt i tenkeboksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner att du prøver å få til lignende men petrucci kjører jo to roadkings pluss to andre for clean kanal, mange kabinett og et helvettes rack!

Road King riggen til JP er ikke spes avansert. Alle tre toppene står låst på en og samme kanal. To av toppen kjører bare med litt (11 og 22 ms) delay for å fete opp lyden. Til boost bruker han en Boss DS1. Så du greier det bra med en Road King og en 4x12, he he.......... hva var budsjettet her igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.