Web Analytics
Jump to content

amp - metal

Anarchy
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg først skulle gått for topp og kabinett - en kombinasjon jeg faktisk synes fører til spiss og fæl lyd, ville jeg gått for Engl Savage 120. Eller Peavey Supreme for den saks skyld. Peavey 5150 er det mange som liker. Du nevner DT og Metallica. Begge bruker jo Mesa faktisk. Men jeg klarer ikke dy meg. Helt seriøst. Sjekk ut Behringer GMX 212. Du får ikke mer lyd for penga!! Det låter faktisk kanonbra :blink: til en meget akseptabel pris. Så det ;)

Himmelen? drømmeland?

du kan være heldig å få en f-30 eller dc-5 til den prisen, men da får du ikke samma lyd..

DT og metallica kjører enorme rigger med 100(mesa)watt forsterkere (roadkings eller recti) for det første må du ut med det 3dobble av din prisklasse, også må du ha enorme scener for å peise forsterkerne på fullpupp, slik at alle røra i hele bygge vrenger seg! men for all del, har du det, så løp og kjøp!:)

Tror ikke du skal tenke på å få samme lyd som verken petrucci, eller de i metallica! Det får du aldri!

Skjønner att du prøver å få til lignende men petrucci kjører jo to roadkings pluss to andre for clean kanal, mange kabinett og et helvettes rack!

James Hetfield bruker vell Diezel?

Er vel Mark IIC+ du skulle ha hatt. Roadkingen kommer jo ikke inn før lenge etter. Ellers så brukte jo P Triaxis. Men finnes jo billigere alternativer som ikke ligger alt for langt unna lydmessig. 7k for både toppp og kabinett? Hmmm må gå litt i tenkeboksen...

Skjønner att du prøver å få til lignende men petrucci kjører jo to roadkings pluss to andre for clean kanal, mange kabinett og et helvettes rack!

Road King riggen til JP er ikke spes avansert. Alle tre toppene står låst på en og samme kanal. To av toppen kjører bare med litt (11 og 22 ms) delay for å fete opp lyden. Til boost bruker han en Boss DS1. Så du greier det bra med en Road King og en 4x12, he he.......... hva var budsjettet her igjen?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.