Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kulturskole er dritt!


Deryck

Anbefalte innlegg

Når folk som liker rock og metal skal lære og spille gitar, og så søker de plass på kulturskolen. Når de kommer dit med store forventninger og skal lære, så lærer læreren eleven sanger som "Lisa gikk til skolen" og sånne sanger.... Ødelegger ikke det motivasjonen til eleven? Det aller beste er å spille musikk man liker. Liker man punk, så spiller man enkle punk sanger. Liker man metal, så spiller man metal sanger.... Osv.

Jeg går ikke på kulturskole, jeg skal lære på egenhånd.... Håper det går bra. Er det noen av dere som har gjort det? Noen tips å komme med?

Jeg skal også starte band snart, mangler et par folk. Iallefall trommeslager, en kompis spiller bass.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bli en god gitarist, burde man begynne på det grunnleggende. Det er som på skolen.. Du lærer hva tallene heter før du begynner med algebra liksom.. Oi! voksen sammenligning! hehe. Ingen dum ting å lære av seg selv, men det å ha gitarlærer er undervurdert. Finn deg heller en privatlærer isteden for kulturskolen. Det koster noe av det samme, bare med en privatlærer får du mye mer tid og bedre tilpasset undervisning.

Lykke til kamerat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Finn en dyktig lærer. Noen bare plaserer deg forann et ark og ber deg skrive ned de akkordene du kan. En kompis av meg hadde en slik lærer og han ble ikke bedre, men man lærer så lenge man lever! En gitarlærer lærer deg tingene mye fortere. Jeg anbefaler deg å finne en lærer. Da lærer du sååå mye raskere.

Da jeg begynte med gitar synes jeg det var stas med selvlæring, men det kommer du muligens til å angre på da du finner en gitarist som er dobbelt så god som deg, men bare har spilt halvparten så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hør på de andre, Deryck.

Lærer er tøft.

> Jeg hadde gått på kulturskole hvis jeg hadde fått plass. Jeg ble satt på venteliste i minimum et år. Jeg mente ikke at kulturskole er dritt.... Men med selvlæring kan man i det minste lære sånn musikk man liker. Jeg prøver å skaffe en som kan lære meg, men det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlige problemet? At du ikke kom inn på kulturskole eller at det du hadde spilt hvis du kom inn var kjedelig?

> Det hadde ikke vært noe problem for meg, som vet hva jeg vil... Men hvis noen yngre skulle lære, som ikke helt hadde planlagt hva de skulle holde på med, bare måtte sitte og lære "Lisa gikk til skolen", "Se min kjole" osv... Kanskje de hadde mistet motivasjonen og ikke orket å spille mer, p.g.a. at det de gjorde på kulturskolen var så sinnsykt kjedelig. Jeg spiller sanger på egenhånd, men det er ikke sikkert yngre folk hører så veldig mye på musikk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man stenge enhver idiotisk tråd? Hvis dette skal bli et seriøst forum, stikker jeg...

Da får du heller stikke. Men, nei, det er ikke noe vits i å stenge tråder i hytt og gevær, bare fordi innholdet ikke er dypt nok eller fordi det har blitt utdatert. (og nei, denne tråden handler ikke om hvorvidt forumet skal være seriøst eller ikke, det kan diskuteres under generelt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.