Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LaBrie er i slaget igjen


AlexanderT

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er kjekt å høre at mannen er over skadene på stemmebåndet, men det gjør ham ikke plutselig til en god vokalist, han kan treffe så mange toner han vil, men karakter får han aldri.

Håper ikke du tar dette som at jeg legger ord i munnen på deg, men om du sier han er uten karakter, da mangler han med andre ord særpreg og låter ganske anonymt? For det gjør han ikke, enten du liker han eller ei. Og jeg håper ikke du syntes at han ikke er en god vokalist bare fordi du har andre preferanser når det kommer til vokalister. Han befinner seg ikke på noe topp 10 liste hos meg heller, men jeg kan med hånda på hjertet si at han er en god vokalist.

Dette var faktisk fett :P

Hvilken DVD er det snakk om?

Noe anniversary DVD som kommer snart (?). Er ikke helt oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes AlexanderT kommer med mange gode meninger her. Personlig synes jeg LaBrie synger veldig bra. Selv de gangene det er litt falskt vil jeg si det er endel av sjarmen ved å se bandet live.

Ikke karakter i stemmen? Trenger alle å låte som michael jackson eller? Synes han har nok karakter. Han har en velutviklet og fin stemme, og er etter min mening en god og allsidig rockevokalist.

edit: må legge til at det er favoritt DT-sangen min og at gitarsoloen som følger det klippet vi så er petruccis beste (studio-versjon).

Endret av jsbach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kunne ikke vært mindre enig. Labrie ødelegger sounden til Dream Theater spør du meg. Stemmen hans er svak og lite allsidig(særlig i det høyere tone register).

Måten han svelger ord på, kombinert med grufull hals vibrato får totalinntrykket til å bli alt annet enn sjarmerende. Når jeg hører på Dream THeater skipper jeg stort sett all vokalen, særlig når han selv synes han er i slaget. Som på Images And Words.

Og for å kommentere klippet, det eneste han er å god på er å kamuflere transisjonene i stemmen. Men da kommer ordene enda mindre frem. Faen, alle kan hekte av kjeven som han gjør. Portnoy og Petrucci skulle heller sunget. Portnoy har faktisk litt Ok stemme synes jeg å ha lagt merke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting dere kan krangle så mye dere vil om, er om han har en god stemme, men hva er det som gjør en vokalist bra?

- For meg er svaret ganske enkelt. Særpreg.

Hva hadde vel AC/DC vært uten Brian og Bon? AC/DC starter karrieren med en vokalist helt uten særpreg. AC/DC mister all sjarm bortsett fra det "lille" Angus Young klarer å skape med gitaren sin. Lydbildet er ikke det samme rett å slett. Bon og Brian, særlig Brian synger som en kråke, men det er fortsatt kult å høre på AC/DC!

Et annet eksempel er Guns N' Roses.. Hvordan hadde vel Gn'R vært uten den særpregene stemmen til Axl? Veit det er mange som er uenig med meg, men også kanskje mange som er enige med meg. Axl rose har en fin og kraftfull vokal. Grunnen til at Axl er en god vokalist i mine ører er igjen fordi han har en stemme som er unik!

Et tredje og det siste eksempelet jeg har er The Hives. Nå husker jeg ikke hva vokalisten heter, men han drar en skikkelig "skrikesolo" i en av sangene sine. Det er så falsk, til og med på album, at jeg nesten skulle ha klart å synge det, men POKKER så kult det er alikevel!

"Konklusjonen" min er derfor at en vokalist ikke nødvendigvis må være så flink til å synge for at han er en "god vokalist" i mine ører..

Edit: Turboneger uten Hank Von Hell? - Trokke det nei! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.