Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

LaBrie er i slaget igjen


AlexanderT

Anbefalte innlegg

Fant link til denne videoen på JP-forumet i dag.

http://video.google.com/videoplay?docid=40...q=dream+theater

Normalt så både gjesper jeg og slår av når den delen kommer på liveversjoner av sangen, men denne gangen fikk han det jommen meg bra til! Da bør han ikke synge falskt på den kommende DVDen, for det har jeg blitt så lei av at jeg så godt som aldri ser konsertvideoene jeg har liggende med de. Fytti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk gåsehud jeg nå... :blink: men fy i svarten, han synger så mye falskt på Budokan dvd'n. Men her beviser han hva han virkelig er god for B) Er virkelig Dream Theater'holiker, så jeg ser virkelig fram til den dvd'n dere prater om i de øvrige postene.

Endret av _Uber-pea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at folk går i hundre over at fyren treffer en lys tone er jo bevis nok. Heia.

Skjønner hva du mener. Noe som erget meg sist jeg var og så teateret var at hver gang enten Rudess eller Petrucci spilte maskingeværriffene sine eller da LaBrie holdt en lang, stygg og ekkel tone med tonnevis av vibrato, så var publikum helt hysterisk. De fikk mest applaus i sine mest smakløse øyeblikk. Det er jo helt naturlig at man får en applaus etter en solo under klimakset av en veloppbygd solo, men disse guttene blir hedret av sine fans midt under sine over-oppbrukte sirkustriks.

Ok, også over til temaet. LaBrie har i nesten 10 år slitt med skadene av en matforgiftning som var svært ødeleggende for stemmen hans. Det er mange som ikke liker stemmen hans fra før, og når han i tillegg synger falskt og sliter seg gjennom sangene live, særlig med å nå de høye tonene, så er det klart at det er veldig kjedelig både for bandet og for fansen. Ingen livealbum eller DVDer de har gitt ut har en vokal som jeg helt klarer å nyte. Men i klippet som jeg postet link til synger han bedre enn han noensinne har gjort. Han treffer toner som han så godt som aldri har klart å treffe tidligere live uten å skrike som en kråke. Så jeg går i hundre over det med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.