Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ukjente top-notch gitarer... Og morsomme review!


Gjest

Anbefalte innlegg

Terra - tror du kanskje tar innlegget mitt litt for direkt. Alt var ikke ment spesielt mot deg veit du, så jeg tar ikke for gitt noen ting jeg . Jeg har ingen forutsetning for å si hvor lenge du har spilt eller hva du digger. Du kan være på verdensturne for alt det jeg veit. Jeg ville bare dele mine erfaringer etter å ha selv holdt på med dette noen år. Jeg bestilte min først custom i '91 og jeg har også hatt gleden av å besøke et par custom gitarbyggere og spilt ganske mange custom gitarer etterhvert og du oppdager endel ting etter å ha spilt en 10-15 gitarere av samme bygger. Jeg har også endel kompiser som har kjøpt "mer enn en" custom gitar og har således sett hva de har erfart også. Jeg ville bare ha frem at custom ikke bare er fett og at det kan ha sine ulemper også.

Larseko - helt enig og for all del i gjennomsnitt vil de fleste customgitarer være bedre bygd og også låte bedre enn en gjennomsnitts Fender el. Så mye av det du betaler går rett inn i fjøla i form av kvalitet på håndtverket og gitaren er da dritlekker den.

Selv selger jeg aldri no for jeg nekter å "blø", så jeg har kottet fullt av gitarer jeg ikke bruker. Jeg har en Suhr stående som tok 9 måneder å få ferdig for den skulle seff være ekstra custom og når jeg endelig fikk den hadde jeg allerede skifta mening om hva jeg ville ha. That's life........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig i det meste der, ja. Mange gode råd. Det er jo også litt slik at hvis man har fått custombygd en gitar så har man på en måte hatt alle muligheter, og kan derfor "angre" seg litt når man ser at man skulle gjort det litt annerledes. Akkurat det gir jo ingen mening med produksjonsgitarer, der er du er bundet til designet og evt. må gjøre tilpasninger selv. Det er nok ting jeg har tenkt selv også kunne vært annerledes, men det får vi ta på en annen gitar. Den gir meg uansett massevis av spilleglede. Må for egen del si at det også er morsomt å være med på prosessen før og under bygging, så det er ikke bare spillinga som gjør det verdt det for min del.

LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt koster jo penger her i verden og man lærer masse av å kjøpe en custom. Så uansett hva økonomien blir til slutt så er det en god erfaring.

Jeg har egentlig lovet meg selv å aldri igjen kjøpe en gitar igjen uten å ha prøvd den først, men det kan se ut som det kanskje blir en ny Suhr :rolleyes: Så det er ikke alltid fornuften seirer hos meg heller he he................ Det er ulempen med å kjenne gitarbyggere, det gir så jævlig G.A.S hver gang jeg hilser på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lars, det var meg du snakket med i forhold til Shamray kjøp for noen måneder siden... Funderte på om jeg skulle lage en ny shamray tråd når jeg fant denne... Må si at veldig mange gode poenger har kommet frem i denne tråden i forhold til å kjøpe custom gitar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lars, det var meg du snakket med i forhold til Shamray kjøp for noen måneder siden... Funderte på om jeg skulle lage en ny shamray tråd når jeg fant denne... Må si at veldig mange gode poenger har kommet frem i denne tråden i forhold til å kjøpe custom gitar...

Heisann, 5150?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terra - tror du kanskje tar innlegget mitt litt for direkt. Alt var ikke ment spesielt mot deg veit du, så jeg tar ikke for gitt noen ting jeg .

Du har rett :) Et øbelikks galskap lot meg lede med fordi jeg øynet å få detn gitaren jeg har fantasert om i årevis, men som ingen fabrikant så langt har kommet nært n ok.

Sett i lys av det, så vil jeg gi deg full rett i det du sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.