Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ukjente top-notch gitarer... Og morsomme review!


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke helt hva det der Buzz Feiten-greiene går ut på..? Bytter de bare ut original nut med sin egen BFTS-nut som flytter den nærmere første fret..?? Deretter bare intonere med samme bridge som man måtte ha på gitaren..?? :huh:

Buzz Feiten er to ting.

Det ene går ut på å flytte nuten en gitt avstand nærmere strengestolen. Man setter ikke nødvendigvis inn en ny nut, men filer av litt treverk og setter på nuten igjen, evt. bygger gitaren med Buzz Feiten-presets i utgangspunktet.

Det andre er å intonere strengene litt annerledes enn vanlig. Dette kan gjøres med hvilken som helst strengestol der hver enkelt streng kan justeres.

For detaljer, les patentsøknaden: http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...uzz+AND+Feiten)

Om det er verdt det kommer litt an på hvor sensitive ører du har. Du må dessuten også ha en tuner som har presets innebygget, enten Korg DT-7 eller en Peterson Strobe e.l.

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gordon-smith guitars

gitarer som er hånlagde av tre personer i en litten by i england.

skulle tro de kosta flesk, men det gjør de ikke.

sjekka på engelske butikker på nettet,

de fleste koster rundt 7000kr! :o

likte denne:

“We like to make guitars not furniture, our products are like the Zippo lighter, there’s nothing to go wrong, so it doesn’t”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo alltids Suhr og Tyler, selv om de er noe hypet litt opp ettersom Godlyd tar dem inn. Ed Roman er kult, Valley Arts er det ikke alle som veit om selv om de er ganske store, var iallefall det på 80-tallet. jeg har vist om et hav av merker, men glemmer dem :P

Nik Huber er jo fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arhhahaha!! Fine gitarer, men lysår fra å være noe "røverkjøp"! ;) Herregud det hadde vært kult å ha en mill, men hva om man ikke har mer en rett over 10k?

Jeg er ikke på jakt etter gitarer, men når jeg får råd til å kjøpe en nye en er jeg fast bestemt på at denne gangen skal jeg gjøre mitt for å oppmuntre idealister med en visjon og en drøm og bekrefte for de og andre at knallgitarer ikke trenge koste et lite hus

Shamray skal huskes! Ser veldig lekkert og interessant ut! Grattis med dødslekker øks! Gordon Smith har også fått min oppmerksomhet! Akkurat noe sånt noe!

Larseko: Har du lyst å poste bilder av gitaren din i denne tråden? Jeg kan gjøre det siden det ligger på nettet, men det er liksom din gitar osv osv.. :D 12 store for den der.. Jeg er målløs! Og oppfølgningen du har fått mens byggingen pågikk er jo av en annen verden!

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Shamray skal huskes! Ser veldig lekkert og interessant ut! Grattis med dødslekker øks! Gordon Smith har også fått min oppmerksomhet! Akkurat noe sånt noe!

Larseko: Har du lyst å poste bilder av gitaren din i denne tråden? Jeg kan gjøre det siden det ligger på nettet, men det er liksom din gitar osv osv.. :D 12 store for den der.. Jeg er målløs! Og oppfølgningen du har fått mens byggingen pågikk er jo av en annen verden!

Skal se å få lagt ut noen bilder snart nå, ja. Tenkte å ta noen selv en dag nå. Jepp, 12 store, men da ble den bittelitt nedsatt på grunn av at jeg fikk kroppen fra et annet prosjekt (håndtverkeren gjorde en feil og freste opp hull til trem når den egentlig skulle hatt tune-o-matic). Nå har imidlertid prisene faktisk gått _NED_ siden jeg handlet der, så det kan godt hende du får en like god pris. Skal legge til at en håndlaget strat vil ligge på 5,6 store og oppover. Alt er jo avhengig av materialvalg etc. Lek litt rundt med "quote makeren" deres, det er den de bruker til å regne ut pris, så den er relativt eksakt, med mindre du skal ha "instrument grade" lønnetopp, motivlakk etc. De har forresten noen treskjærere og lakkerere av en annen verden der. De gjør _alt_. Pickupene mine ble lagd av en Chernishev som holder på for seg selv i Moskva. Så kan du jo leke deg med denne så lenge: http://shamraybass.com/guitar/ (priskalkulator).

Selve ordreprosessen består i at man bestiller og fastsetter specs, deretter betaler man halve kjøpssummen man har blitt enig om i dollar, og så betaler man resten etterpå. Så har man jo litt tid til å spare opp resten ;-)

LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shamray var jo helt konge da. Lekte litt med den kalkisen. Men gitarlørja havnet på ca.$3900.-

Når det gjelder nut-materiale så var jo dette veldig spesielt:

"We have a small stock of petrified (20,000 years old!) woolly mammoth ivory from Siberia, for those preferring a natural material.

"... :lol:

Forsteinet mammut-elfenben fra Sibir?! Hallo!? Er det fakta eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt meg en all-korina SG-style men necktrough, lokk i birds-eye maple og gripebrett i ebony. Pickuper har jeg selv, men potmeter, brytere og alt sånt skulle være inkludert. Så fant jeg ut at headstocken skulle matche kroppen og at jeg skulle ha binding rund hele bortsett fra bakpå selve kroppen.

Høres ut som en dyr gitar, no?... Vel.. Helt fram med all moms og frakt: 2300$!!! DET er billig...

PRS-variant. Ikke neck-trough, men carved top og med DiMarzio Paf & Paf Pro humbuckere. Helt komplett gitar med burst finish: 2500$ helt hjem... Blir 17000 Norske kroner! Og da er det full pakke hvor alt det Ed Roman syter over på vanlige PRS, retta opp! (Full binding, ebony gripebrett osv...)

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"We have a small stock of petrified (20,000 years old!) woolly mammoth ivory from Siberia, for those preferring a natural material.

"... :lol:

Forsteinet mammut-elfenben fra Sibir?! Hallo!? Er det fakta eller..?

Skal stemme det, ja. Jeg har sett den svære beinbiten selv. De har kjøpt en halvmeter med elfenben fra en eller annen forskningsekspedisjon eller noe. Det finnes drøssevis av det oppi sibir der, så det er visst ikke vanskelig å få tak i - de har mer enn nok til at de får bevart det de vil bevare. Med mindre jeg har blitt lurt, da. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mammutbenet er helt sant. Tundraen i Sibir har tatt vare på drøssevis med mammuter, og det er en egen liten obhskur industri som utvinner beina. Hvorvidt det er galt eller ikke er en annen sak, selvfølgelig.

Tundraen tar faktisk så godt vare på dyrene at det hender man finner mammuthår og en smule mammutkjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.