Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ukjente top-notch gitarer... Og morsomme review!


Gjest

Anbefalte innlegg

Marlique er en gitar som jeg har fått anbefalt å prøve ut... Litt vanskelig siden de er ganske sjeldne, men det skal være en eller to her i Trondheim og jeg prøver å få tak i venner av venner av venner av fyren :P

Fint review av Marlique :P

Hehe... Her er den engelske siden :)

Jeg aner ikke mer en hva jeg hørt om de...

Ellers er kanskje Ed Roman Guitars har noe som passer? Baker og Quicksilver skal være gitarer som de bygger selv, med utgangspunkt i det som er "galt" med PRS!!! De er ikke billige, men de mest grunnleggende modellene fra Baker skal være mulig å få tak i for en billigere penge en PRS! Jeg har sendt mail og spurt om de shipper til Norge.. Har også vært så frekk at jeg har spurt hva de tenker om å merke pakka med "bildeler" :P Da kan man muligens slippe moms... Sjekk ut de andre gitarene til Ed i farta! Utvalget er stort og han er en mann med mange sterke meninger og lang fartstid.. Står mye nyttig under "Tech"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Baker og Quicksilver skal være gitarer som de bygger selv...

Ikke glem at det eksisterer Baker fra før Roman overtok også også da, som for eks Robben Ford spiller på. Har ikke fått med meg hele historien omkring merkenavnet, men det er visst litt tjohei ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... Fyren har mange sterke meninger som kan tas med så mye salt man greier å bære! Her og der er det noen kjekke poeng dog!

Hva Baker angår så skryter roman av de gitarene før han tok over merket fordi bl.a han sier at Baker holdt seg til dyrere kvalitetsdeler når lagt dyrere merker gikk over til billigere deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... Fyren har mange sterke meninger som kan tas med så mye salt man greier å bære! Her og der er det noen kjekke poeng dog!

Hva Baker angår så skryter roman av de gitarene før han tok over merket fordi bl.a han sier at Baker holdt seg til dyrere kvalitetsdeler når lagt dyrere merker gikk over til billigere deler.

Vel vel, jeg har hørt at Baker nå lages i Korea av deler med lavere kvalitet enn andre merker i samme prisklasse, men dog, dette bør jo også tas med en klype salt.

Meningene hans er vel også en del av det hatet som er mot ham, men det viktigste er nok måten han operer på.

Endret av Lektor Tørrdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt rundt på Harmony Central, og har sendt ny mail til Ed Roman-folka for å høre hva de har å si om det!

Setter de ikke akkurat i godt lyst om det er tilfellet at de har solgt en skrotgitar under Bakernavnet og falske specs osv!

Velvel! Nå var jo poenget ikke stort anna et at det er muligheter for å få tak i håndlagde gitarer som skal kunne gå langt dyrere merker en høy gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyh!! Forresten! Hva tenker folk om Marlique da? Her er den ei norsk sjappe som skal begynne å ta de inn: Gitarhandel!

Står ikke så mye hos Harmony Central, men Deluxe'n har fått litt skryt da...

Håndlagde gitarer fra Indonesia? Tjah... Kanskje?

[EDIT: Skrev først Honduras og fabulerte litt om at Honduras var så flink på tre osv osv... Men så var det jo ikke Honduras allikevel :P ]

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så klart ikke! Og dessuten er det veldig lide info om Marlique rundt om kring på nettet, men når det som er å drive fram er skryt så syns jeg det ser ganske lovende ut! Registrerer forresten at de går for ca rundt 1000USD andre steder i verden.

Andre "ukjente" merker som kan være verdt å sjekke ut for folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen er rimelige gitarer :P Dersom man er villig til å betale mye mye så er man nesten garantert å få et instrument som alle innvendinger mot blir fullstendig subjektivt..

Ikke det at G&L er så dyrt at det gjør noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjente merker?

Thorn

men da skal du ha MYE penger og god tid.

www.thornguitars.com

Der ser det ut som man betaler mest for alle "custom inlays" og quilted-toppene. Blir liksom vel mye "glam"

i de gitarene.

JET er vel også en ganske ukjent "Handmade in the US" gitar som ko$ter fle$k...

Likte de Quicksilver-gitarene litt. Ganske morsom sammenligning med PRS. Det var nok options å velge mellom hvertfall... :blink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quicksilver og Jet ser ganske fristende ut... Jeg har sendt mail til Ed Roman Guitars og spurt om hva de tenker om å merke pakker som bildeler og sende (for å slippe moms... hihihihi!) Ja jeg vet... men det er lov å spørre vel ;) Har også spurt hva de har å si om kritikken av Baker gitarene på Harmony Central og anklagene for å ret tog slett juge om specs!! Og jeg har sendt forespørsel om Quicksilver hva de vil koste i et basic-oppsett med minst mulig glam og mest mulig kvalitet. Både med og uten high-tech-pakke med buzz-feiten, locking tuners osv osv... Men som sagt blotta for glam og glor.

Men jeg må si det at jeg sliter virkelig med å finne noe anna en bare skryt av marlique gitar og han fyren som står bak bygginga i Indonesia! Burde få prøvd en sånn en...

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.