Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G#-gitaren?


schpangen

Anbefalte innlegg

Men... blir ikke dette nesten som å ha en vanlig gitar stemt i en annen tuning, eller hva blir forskjellene fra en gitar i "normal" tuning?

Fra NRK:

Skryt fra Hellbillies

Og Hellbillies-gitaristen gir den nye gitaren godt skussmål.

- Det er en gitar som ikke låter som noen andre gitarer jeg har prøvd. Jeg har mange gitarer, både el-gitarer og baryton-gitarer. Alle de forskjellige gitarene har sin egen identitet, og det har denne også.

- Hva er det som er nytt med denne gitaren, foruten at den er stemt i Giss?

- Det er en liten gitar, som låter bra. Den er gjennomtenkt, og er et ordentlig instrument. I og med at den er kort, så er det også en kort skalalengde. Også har jeg lagt en del jobb i å finne de rette materialene og det totale volumet på treverket i gitaren. Det gjør at den låter spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye koster den? Fant ingen pris.

For øyeblikket koster de visst 1900, men det er for de som forhåndsbestiller før de får første batch i slutten av februar. Deretter blir det visst 2700.

En slik gitar må jo passe perfekt sammen med en liten microcube eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite imponert over mia-gutta egentlig. ta f.eks de gangen jeg spurte om de kunne gjøre en bias-justering og fikk til svar at det hadde de ikke gjort på mange år, for det var ingen vits..

Det er de vel ikke de eneste som mener... les en Mesa-manual, for eksempel. Uten at jeg husker helt hvorfor, men de mener vel at den eneste måten å være sikker på at bias er riktig er ved å gi forsterkeren riktig spekkede rør (og da trenger man vel bare fast bias). Men selvfølgelig, man må jo kunne justere hvis den er galt satt...

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.