Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line6 TonePort UX2 test


spz

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lekte meg litt med noen enkle beats med DFHS og improviserte litt ritt gitar og bass til, begge deler tatt opp gjennom en TonePort. Bare en kjapp liten greie for å teste om det går an å få en ålreit og rask innspilling. Må si jeg er temmelig fornøyd sålangt og den funker fett som en all-in-one hjemmeopptak dings.

-> SPZultura! :P

Utrstyr brukt:

- ESP M-II UC

- Ibanez TR 5 streng

- Line6 TonePort UX2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker gutter!

Det var ganske fett det der. Bar jo preg over at du gjorde det litt kjapt, men ellers så var det bra.

Absolutt bare sånn first take greier ja!

Likte den delen uten distortion spesielt. Passet fint inn der..

Hehe takk, det var en liten basslinje faktisk ;)

Er mest bare miksen/lyden jeg ville vise, låter temmelig ok for å bare ha tatt opp noe kjappt. I tillegg er det software/utstyr man kan bruke på gutterommet eller on the road.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Line6 Podxt Live på det varmeste!! Kan editere alle parametre (eq/effekter, amp/cab, mikk osv) via pc (USB inn i brettet). Har oppgradert og fått inn et titalls metal-amper, blant annet ENGL Powerball, Cornford, Mesa, Bogner osv. Soldano ligger inne allerede ;-) Kjære metalfrelste, dette låter KANON, så bra at du kan le deg i hjæl :lol: Æ kødde ittj... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks Phoncible!

Vegard: Jeg har lenge hatt en Pod XT, men vurdere kvitte meg med den nå som jeg har TonePort. Uansett så er begge deler geniale til hjemmebruk om det så er å øve/spille eller ta opp. Men skal det spilles med noe volum bli rdet seff ENGL'en jeg plugger inn i :) Det geniale med TonePort er at den fungere som en bass/guitar/vokal pod i ett. Mange muligheter for amatør hjemmestudio! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den funker helt greit til hva det er, kan sikkert få endel bedre ved å bruke litt mere tid på å skru! For de som liker å spille inn ting hjemme og hverken har plass eller budsjett til masse utstyr (eller mulighet til å spille litt høyt) funker det absolutt flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jepp litt vel saturated den tonen der, men det var også meningen. Tommelfinger regel som funker fint i studio er å skru ned gain til det absolutt minste du takler, så skru ned litt til. Da blir det som oftest klart og fint i miksen, men spørs som sagt på smak og sjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.