Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS Custom


vwh

Anbefalte innlegg

Kall meg gjerne litt gal, men jeg sitter for tiden å vurderer å gå til anskaffelse av en PRS Custom 22 (med Wide Thin hals, og tremolo). Jeg prøvde gitaren såvidt i dag, og det var virkelig en gitar som gav mersmak. Jeg følte den sang, og med tonnevis av sustain men den føltes mer som en super-strat enn en Les Paul.

Jeg lurer derfor på om noen har noen erfaringer eller kommentarer angående denne modellen, eller PRS gitarer generelt (SE-serien er utelukket).

Gitaren koster masse kronestykker så jeg vil ikke gjøre noe forhastet. Hvilke andre gode alternativer finnes i prisklassen 20.000+? Her befinner jo både Suhr, Anderson og Tyler seg, og jeg ikke noe erfaringer med noen av disse. Les Paul og Gibson gitarer er ikke noe for meg.

Dere lurer sikkert på hva jeg er ute etter lyd og spillemessig, og jeg skal ærlig innrømme en ting. Jeg har ikke snøring. Det var bare noe med gitaren som sa "klikk". Det er utelukket å kvitte meg med min arbeidshest; JEM7VWH'en, så kanskje jeg er på utkikk etter noe litt annerledes. Jeg har en splitter ny Fender Strat som bare så vidt har blitt rørt, så det er tydelig at det er noe nytt og fresht som er stikkordet.

Jeg tipper innlegget mitt er noe diffust, men what can I do? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne litt gal, men jeg sitter for tiden å vurderer å gå til anskaffelse av en PRS Custom 22 (med Wide Thin hals, og tremolo). Jeg prøvde gitaren såvidt i dag, og det var virkelig en gitar som gav mersmak. Jeg følte den sang, og med tonnevis av sustain men den føltes mer som en super-strat enn en Les Paul.

Jeg lurer derfor på om noen har noen erfaringer eller kommentarer angående denne modellen, eller PRS gitarer generelt (SE-serien er utelukket).

Gitaren koster masse kronestykker så jeg vil ikke gjøre noe forhastet. Hvilke andre gode alternativer finnes i prisklassen 20.000+? Her befinner jo både Suhr, Anderson og Tyler seg, og jeg ikke noe erfaringer med noen av disse. Les Paul og Gibson gitarer er ikke noe for meg.

Dere lurer sikkert på hva jeg er ute etter lyd og spillemessig, og jeg skal ærlig innrømme en ting. Jeg har ikke snøring. Det var bare noe med gitaren som sa "klikk". Det er utelukket å kvitte meg med min arbeidshest; JEM7VWH'en, så kanskje jeg er på utkikk etter noe litt annerledes. Jeg har en splitter ny Fender Strat som bare så vidt har blitt rørt, så det er tydelig at det er noe nytt og fresht som er stikkordet.

Jeg tipper innlegget mitt er noe diffust, men what can I do? :lol:

PRS er state-of-the-art håndverk og har du prøvd en og liker den kan du ikke gå feil... '

Da begynner jakten på den rette finishen og utseende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en PRS Custom 24 med Whale Blue(10top) finish. Med standard PRS pickup'ene

Bass:vintage

Treble: HFS

Og jeg kan anbelfale PRS på det varmeste! Jeg har hatt gitaren i snart 1år og er fremdeles like imponert. Jeg kjøpte min ny i usa for ca. 2,400$ brukte opp så å si alt av komf.penger men angrer ikke en plass.

Lyden er i mine ører ubeskrivelig, men det er vel en smak sak. PRS gitarene er som du sikkert vet også veldig lett spillte. Prøv mange forskjellige modeller og finn din gitar =)

Ligger bilder på galleriet btw av PRS'en min

Forresten her er en stilig og sjelden en til ca. 20.000 ;)

Endret av simon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en Custom 24. Kjøpte brukt fra Ebay. Er selvfølgelig en sjangse å ta det.. men jeg ble sinnsykt fornøyd :) Beste gitaren jeg noen gang har spilt på :D

Synes også du burde prøve å få testet ut noen Suhr Standard modeller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.