Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkjøp i USA- erfaringer?


Huvert

Anbefalte innlegg

Nå ønsker ikke forumet å være et arnested for folk som i stor grad vil unndra seg avgifter og bryte regler.Jjeg ber om forståelse for det, og oppfordrer til at hvis man vil stjele fra felleskapet så kan man oppsøke andre fora.

Det å privatimportere til Norge, med våre rettigheter i forhold til kjøp og salg er et sjansespill, og kan i beste fall lønne seg totalt hvis man har en veldig spesiell vare der man har en som er villig til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Admin. Beklager om jeg bryter reglene her på forumet (eller dumme meg ut). Jeg har heller ikke lyst til å bli sett som en tyv.

Etter det jeg leser har alle rett til å ta med seg ting med verdi <=6000kr til sammen.

Takk for tipsene.

Endret av shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shorty- du verken bryter regler eller dummer deg ut. Poenget er at hvis man diskuterer her på forumet hvordan man tar med seg gitarer på lovlig vis, og som du sier er det klare regler for det, er jo det en helt grei diskusjon.

Går diskusjonen på "hvordan lure tollen" blir det en helt annen skål. Om noen av forumets medlemmer ønsker å unndra seg avgifter i forbindelse med at man tar med seg gitarer, kunne det ikke brydd meg mindre. Det å diskutere det her blir en helt annen sak.

Dessuten var ikke min kommentar stilet til deg i det hele tatt, men kun til retningen tråden har tatt i de foregående innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hva vis man bestiller en brukt gitar av en kjent person i USA til ca 6000 kroner (1000 dollar), og gitaren blir sendt med posten (eller hva det kan være) til din adresse, blir da regning sånn?

+Gitaren 6000 kr

+frakt ca 1000 kr

+toll ca kr ?

+mva (6000 kr+1000 kr+toll kr)*0,25

-----------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jag kjøpte strenger fra USA var det en forenklet tollbehandling på pakken ... 130,- hvis jag ikke husker feil ... ??

Jo, det er et gebyr tollvesenet tar for å "fortolle" pakken. Det betyr derimot ikke at du betaler toll på varen i pakken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg bare skulle informere om at jeg bor i Boston og kan være behjelpelig med å sende folk gitarer fra USA. Prisen her borte er en god del lavere i USA, spesielt med dollarkursen sånn som den er nå.

Ta kontakt pr melding hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

hmm.. her er det noen sprelske oppskrifter på hvordan man gjør seg til potensiell kjeltring grunnet noen tusenlapper.. har man ikke råd til å gjøre det lovlig, la det vær..

en annen ting er; ett ferskt instrument fra sunny California vil med 300% sikkerhet slå seg helt vrang når det møter en norsk vinter og luftfuktighet ned mot 20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det går såpass bra med alle gitarene til "kjeltringene" (du vet, det er ikke noe i veien for å handle helt lovlig fra USA..) som handler i USA da? Og rart at ikke Fender Skandinavia sliter mer kanskje? Eller importeres det ikke gitarer til Norge i vinterhalvåret mener du?

Artister tar aldri med seg instrumentene sine fra verdensdel til verdensdel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.