Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender vs. MusicMan


Leonard

Anbefalte innlegg

Jeg ville valgt jazz bass'en fordi jeg er skeptisk til den plastikkdingsen. Hvis du vil ha MM ville jeg heller kjøpt en brukt bass i tre, de er ikke verdt så mye mer.

Den er ikke laget i plast, da! :)

Den er laget i billigere treverk og har en annen finish. Men det er treverk. :) Ingen tvil om det.

Jeg har spilt på et par SUB-basser, og de er ikke dårlige... men ikke helt Stingray!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok hehe..

Sjekket sidene til Ernie Ball, og de bruker poppel i kroppene på SUB-bassene, og lønn i halsene. Poppel er imidlertid et litt lite pent treslag, ikke så lekkert som ask og or i figurene. Kan også være litt grått. Derfor har de heldekkende farge. :)

Jeg har forøvrig poppel i Grendel-bassen min, og det låter helt utmerket. Lett og gir god respons. Så det er ikke noe i veien med bassen! :)

Da er Cort Curbowen min litt annerledes... luthite i kroppen. Lukter pyton når man tar av halsen, men er greit nok ellers. Men DET er plast. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud om å kjøpe en MM SUB for 7.000 på butikk.

Det er vel ikke så verst?

Nei, tror ikke den prisen er så ille. :)

Det er for øvrig en OLP til salgs for 1600... var vel her på markedsplassen jeg så det.

Godt instrument til en god pris. Men kan selvsagt ikke måle seg med en MM SUB.

Men test den mot en Jazz... bare du vet hva du vil like best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjør det.

Men bruk ikke de vær temmelig dyr? ligg vel over 10.000, ny.

Må ikke kjøpe nytt, vet du! :)

Du får mest for pengene om du kjøper brukt. Selv fikk jeg en gammel Guitar Workshop bass med Alembic micer for 4500 i fjor høst. Og da var det en RUFO flight case inkludert i prisen. La meg legge til at Alembic micene koster nye ca. 4-5000 i dag, og at en RUFO flight case ligger på ca. 2000. Så det var et godt kjøp.

Og så låter den utrolig fint, og er lettspilt og behagelig.

At den er litt herpa i lakk og finish synes jeg bare er morro... Det oser "Mo-jo" som de sier "over there." B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok å gå for den MusicMan SUB. Skal se om jeg ikke får den for 6.500,-

Så skal jeg se etter Jazz Bass etterhvert.

Siden MM SUB blir min først fretted-bass, så må jeg vel finne ut hva jeg foretrekker ;)

Er en MusicMan SUB til salgs på QXL.no akkurat nå. Den står avertert for 5000,-. Vet ikke hvor mye den evt. stiger og om det er minstepris på den, men kanskje verdt å undersøke?

Uansett, jeg har spilt på et par SUBer, og de er helt bra basser! Du blir nok helt sikkert fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.