Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp!


eXX0n

Anbefalte innlegg

heldige jævel :D

ønsker meg litt en slik og, selv om den kansje er litt for high gain for min smak.

FOR high gain? :huh: Denne her takler så og si alt. Onkelen til han jeg kjøpte den av har brukt den i et Country band ;) Den har nydelig clean plus så mye vreng du vil ha. Om du synes det blir for mye vreng så er det 2 pots du kan skru ned for å regulere vrengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hvordan duger denne til 80 talls rock?

og litt mer klassisk rock alà deep purple osv

Veldig bra skulle jeg tro. Men ikke med 5881 rør som jeg har i min nå. Jeg trodde det var EL34 rør som var satt inn i den, men der tok jeg feil. Men er lyd forskjellen mellom 5881 og EL34 stor? Jeg har ikke så mye erfaring med rør forsterkere så jeg veit ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annen ting er at el34 rørene drar mer strøm(amper) enn 6l6, så vær sikker på at ampen kan bruke de.

Synes el34 er litt mer åpen i lyden enn 6l6. Angående headroom så har jeg ikke testet det, men liker uansett at sluttrinnet er litt opp på kanten.

Floydian, det er samme preamp i de, så de vil lyde omtrent det samme.

Rocco, så ut som om du har hatt en større jobb på ampen. Vært morsomt å tatt en ab test opp mot en stock for å høre forskjellen, men en kan vel ikke få alt.

edit: Jeg liker sovtek jeg...

Endret av acron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, trodde det bare var billigrør, hehe. hadde sånne i engl-ampen min og bytta til jj. forskjellen sto til beskrievlsen på www.eurotubes.com

Sovtek 5881WXT: Let’s see, the first word that comes to mind is "cardboard". As for describing the lows, mids and highs, three words will do it, Flabby, harsh and piercing. This tube is also sold by G.T. and re-labeled GT6L6B. The 5881/6L6WGC is the same tube with a disc base.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at sovtek sine 5881 er billigere enn jjs 6l6. Men vi har jo igjen 12ax7lps som er dyrere enn jjs ecc83s. Kommer jo an litt på hvem som selger de etc. Om sovtekrørene låt så dårlig, ville jeg ha sett på bias (vil tro at den var litt kald). Men for all del, det er en forskjell mellom produsentene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5881 er jo det samme som 6l6.

Jeg synes du får en litt feitere bass og litt mer topp. Større headroom med 6l6.

EL34 gjør at du får litt mer agressiv mellomtone.

Akkurat det som plager meg egentlig. Litt for feit bass og for mye diskant. og mangel på kul mellomtone.

Tror jeg skal kjøpe meg el34 rør.

@acron: GH100L blir levert orginalt med el34 rør ;)

Men har det noe å si om jeg har Sovtek rør i preamp og rør av et annet merke i sluttrinnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.