Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Hotrod Deluxe amp, bra?


DoktorB

Anbefalte innlegg

Yo!

som relativt useriøs gitarist som neppe kommer seg særlig mye unna øverommet med unntak av en sjelden gig kanskje, tror dere en fender hotrod deluxe hadde vært noe? Vil jo ha digg lyd, selv om d som sagt går mest i spilling på rommet. Den er relativt liten og lett, men jeg likte iaff lyden veldig godt. Prisen er ikke så verst heller, koster ca 8000kr ny. 12tommers element,tror jeg. Lignende modeller noen vil anbefale i samme prisklasse? Liker folk denne ampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gutterommet er din mest brukte arena så er vel ikke en rør forsterker på 40w helt ideelt.

kjøp en Fender blues junior i stedet. Den kan du presse maksimalt og få skikkelig utbytte av rør-lyden.

og hvis du spiller en gig innimellom så kan du bare micke den opp.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Tarin! Han er fender combo-mann! Men han er visstnok kjempefornøyd med bluesjunioren... Jeg kjenner en semi-utøvende altmulig-gitarist som sverger til junioren både til øving og gigs. Mikka opp da såklart!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik Deluxe i rundt et år tror jeg, og er ganske fornøyd. Det er en veldig bra amp, spes cleanlyden er dritgod. Men den spiller veldig høyt.. Hvis du skrur den ned til gutteromsvolum mister du mye av den gode Fender lyden opplever jeg (og også moroa med høyt volum!:D). Jeg har vært heldig med foreldre som ikke har klaget altfor mye over dette :P Det kommer selvfølgelig an på hva du er ute etter, hvis du kun skal spille på gutterommet ser ikke jeg helt vitsen i å svi av 8000 kronasjer på en amp. På øving og konserter er jo denne forsterkeren veldig god, og jeg sverget også en stund bare til den innebygde vrengen. Så ble rørene slitt, og etter at jeg bytta dem fikk jeg aldri den samme lyden helt tilbake.. Men den er virkelig til å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke noe problem med for høyt volum hvis du skaffer deg en hotplate el. liknende!!? da kan du kjøre opp forsterkeren og presse røra, samtidig som man demper utgangsvolumet! ville ikke latt volum stoppe meg for å kjøpe en forsterker jeg ville hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotplate skal være ETTER utgangsrøra... De skal kjøre på full guffe som du sier, men de skal dempe effekten som går til høyttalerne sånn at du kan la hele bøtteballetten brøle av full hals uten av tapeten skal komme av veggen...

Hotplate eller powerbrake er ikke noen "effektpedal" med andre ord! Men noe som skal bremse effekten fra rørene til høyttalerne.

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv at fender clean best kommer til sin rett når ampen får stå og koke litt. Hadde selv kjøpt en amp der en kan skru litt opp uten at det skulle sjenere for mye. Dette er amper som Fender Deluxe reverb, Princeton evt vibrolux. Vrengen i Hotroden er etter min mening under pari. Vrengbokser er uansett kult... Er det mange her på forumet som ikke bruker å mikke opp fampen i livesammenheng? Jeg mikker den alltid opp. Ampen er en Fender deluxe reverb. Ellers får du amper som peavey classic 30w, som tåler å bli skrudd litt opp uten at øra sier takk for seg. Disse ampene tror jeg bruker andre rør. El 84 om jeg ikke husker feil.. MEn hot rod deluxe er en kongeforsterker, bare at den må skrues høyt for å låte veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Jeg har akkurat solgt en Hotrod. Den har svært god cleanlyd, god reverb, men drive-kanalene suger. Den tar pedaler som en drøm.

Åsså spellern GRISEHØYT! Det er en amp som passer for scenebruk. Du vil aldri kunne skru den høyt nok til å få godlyden hjemme uten hørselvern.

Gå for en 15 w amp i stedet. Blues junior, 65 Prinsceton Reverb (jeg bytta til denne og er svært fornøyd) eller liknende. De spiller stort sett høyt nok også til livespilling (mikkes jo gjerne opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt gjort seg med en ny tråd fremfor bumping av en ti år gammel en, men men. @Moensel; Tipper TS har funnet det han leter etter da han ikke har vært pålogget på over åtte år. Men bra at det gies tips!

 

@Ola jonny58; Er ikke sikker på om du vil få den store effekten her av et rørbytte. Er nok vesentlig større forandring å spore om du bytter element til et med lavere følsomhet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.