Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Muse... hva gjør han


super85no

Anbefalte innlegg

Så nettopp på live videoen til Live 8 konserten der muse spiller "Time is running out". Et lite stykke uti virker det som om han legger høyre hånd ovenfor venste hånd (han spiller "riktig" vei, dvs med gripebrett mot venstre) og får gitaren til å hyle. dessverre er det ikke riktig kamerautklipp så jeg ser hva han gjør. Han får også gitaren til å skrike helt på slutten av sangen da han "høster ros og ære fra publikum". jeg tror ikke det er "pitch"-teknikken som min gammle klassiske gitarlærer lærte meg (mulig at jeg kaller det noe feil, men det er på den måten at man slår plekteret og demper samtidig.. forklar meg gjerne bedre). Hva er det han gjør?

Håper på hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp på live videoen til Live 8 konserten der muse spiller "Time is running out". Et lite stykke uti virker det som om han legger høyre hånd ovenfor venste hånd (han spiller "riktig" vei, dvs med gripebrett mot venstre) og får gitaren til å hyle. dessverre er det ikke riktig kamerautklipp så jeg ser hva han gjør. Han får også gitaren til å skrike helt på slutten av sangen da han "høster ros og ære fra publikum". jeg tror ikke det er "pitch"-teknikken som min gammle klassiske gitarlærer lærte meg (mulig at jeg kaller det noe feil, men det er på den måten at man slår plekteret og demper samtidig.. forklar meg gjerne bedre). Hva er det han gjør?

Håper på hjelp...

ikke rart du får "pitch"-teknikk som svar fra en klassisk gitarist når du spør om dive bombs. Hehe.

Uansett, er det sånn satch-hyl du mener ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel overtoner det er snakk om? Nå skjønte jeg ikke helt hvordan du mener han holder nevene, men utvalget av teknikker er for å lage de er mildt sagt mange... Når jeg skal gjøre det på en klassisk gitar så legger jeg lillefingeren på strengen oppe mot brua og slår med pekefingeren, men dette krever at man vet nøyaktig hvor lillefingeren skal ligge. Kan hende det er noe sånt han gjør, bare med begge henda eller noe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.