Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kassebass


Warwick

Anbefalte innlegg

Første innlegg!

Vurderer innkjøp av en kassebass til husbruk og mindre, akkustiske settings. Noen som enten har eller har teste noen modeller? Har tenkt å teste Epiphone El Segundo, Ibanez AEB-10 evt. kanskje en Takamine EG512CF den er dog litt dyrere enn hva jeg er på jakt etter.. Noen som har flerer tips eller evt noen preferanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første innlegg!

Vurderer innkjøp av en kassebass til husbruk og mindre, akkustiske settings. Noen som enten har eller har teste noen modeller? Har tenkt å teste Epiphone El Segundo, Ibanez AEB-10 evt. kanskje en Takamine EG512CF den er dog litt dyrere enn hva jeg er på jakt etter.. Noen som har flerer tips eller evt noen preferanser?

Velkommen!

Jeg aner egentlig ikke, men en stor kasse som lager mye lyd og piezo og pre-amp må jo være et must... I tillegg synes jeg det låter litt finere med fretless, men det er bare meg...

Du får prøve deg fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste akustiske bassgitaren jeg har prøvd og som jeg likte, var Cort sin Mark Egan signaturmodell. Den var kjempebra. Låt skikkelig fint, og inviterte meg til å dra til litt. Ellers synes jeg de fleste kassebasser jeg har prøvd har vært altfor tamme. Må mices opp for å være noe vits i, og da er jo litt av vitsen borte.

Men la meg nå med en gang legge til at jeg egentlig ikke har prøvd veldig mange (kanskje 10-15 stykker), og de jeg har spilt på har vært av det rimeligere slaget. Som f.eks. Morgan, Jasmine, og Cort. Tror den Cort Mark Egan modellen ligger på ca. 7000 eller der omkring.

Har aldri vært interessert nok til å ville inverstere så mye, og derfor har jeg heller ikke testet de veldig dyre. De er sikkert kjempebra. De pleier det. :)

Men sjekk i hvert fall ut Cort bassene. Men hold deg til 34" skalalengde. Vet at det finnes både 32" og 30", og det blir for slapt. I hvert fall i mine ører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en morgan på immerslund en gang, jeg synes den var bra.

Kan nok være store forskjeller mellom forskjellige instrumenter. Man kan helt sikkert være kjempeheldig med en Morgan kassebass og få mye bass for pengene, men jeg VET at man definitivt kan være kjempeuheldig, også. Så hvis man går for noe i den prisklassen, så bør man ta seg tid (og råd?) til å teste flere forskjellige og ta den beste.

Men jeg synes ofte de låter veldig dødt og tamt. Den Mark Egan signaturmodellen var i en helt annen klasse, masse dynamikk, fin lyd, og lettspilt som tusen. Men selvsagt... det var også en litt annen prisklasse.

La meg også legge til at jeg har spilt på et par andre tilsvarende Cort ME-basser, og i hvert fall den ene var ganske dårlig, så man må sjekke ut kvaliteten her også, før man evt. legger pengene på bordet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.